wtv.pl
Skuteczne CTA

Materiały Partnera

Skuteczne CTA – czym się charakteryzuje?

26 Listopada 2021

(Ostatnia zmiana: 4 Grudnia 2021)

Autor tekstu:

Barbara Daszuta

Udostępnij:

Artykuł zewnętrzny

Strona internetowa to obecnie obowiązkowy element prowadzenia działalności. To właśnie ona odpowiada za pierwszy kontakt z klientem i ma za zadanie zachęcić go do podjęcia określonego działania. Musi więc się wyróżniać na tle konkurencji i pokierować użytkownikiem tak, żeby sfinalizował proces zakupowy. Istotną rolę odgrywa w tym CTA, który jest jednym z najważniejszych elementów marketingu. Czym się charakteryzuje? Wyjaśniamy!

CTA – co to jest?

Użytkownicy poszukujący w internecie konkretnych usług i produktów mają do dyspozycji wiele firmowych witryn o podobnym profilu działalności. Jeżeli pierwsza strona nie spełni jego oczekiwań, przejdzie do konkurencji i tam dokona zakupu. Ważne jest więc, aby zachęcić go do pozostania na Twojej stronie oraz skłonienie go do podjęcia określonych działań. Za to właśnie odpowiada CTA, skrót od angielskiego Call To Action, czyli komunikat wzywający do wykonania konkretnej akcji. Powinien on jednocześnie przenosić użytkownika w miejsce, gdzie będzie mógł ten cel zrealizować.

CTA – do czego może wzywać?

Inwestowanie w marketing, który skupia się tylko na utrzymaniu witryny na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Strategia powinna też uwzględniać działania prowadzone na firmowej stronie. Dużą skutecznością wyróżnia się CTA, gdyż wzbudza zainteresowanie klienta i ułatwia mu przejście procesu zakupowego. CTA sprawdzi się w przypadku każdej branży i nie musi się ograniczać jedynie do wezwania do zakupu. Call To Action może zawierać komunikat, zachęcający do:

  • napisania opinii,

  • zapisania się do newslettera,

  • płatności online,

  • skorzystania z promocji,

  • zarejestrowania się na stronie,

  • wypełnienia formularza kontaktowego.

Samo umiejscowienie przycisku CTA nie wystarczy, aby nakłonić użytkownika do podjęcia działania. Musi być zaprojektowany we właściwy sposób, gdyż tylko wtedy można faktycznie okazać się skuteczny.

Skuteczny CTA – czym się charakteryzuje?

Prawidłowo zaprojektowana strona powinna być intuicyjna w obsłudze, przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Takie same zasady obowiązują w przypadku przycisku CTA, dlatego musi być dobrze przemyślany. Jaki powinien być skuteczny Call To Action?

  • Atrakcyjny dla odbiorcy – wbrew pozorom użytkownicy zwracają uwagę na detale. Przycisk zaprezentowany w atrakcyjnej formie graficznej i kolorystyce, będzie bardziej zachęcający niż prosty, niczym niewyróżniający się symbol. Jednocześnie używając CTA do płatności online  należy zadbać, aby wzbudzała zaufanie i nie kojarzyła się z niewiarygodną reklamą.

  • Dobrze wyeksponowany – użytkownicy nie będą samodzielnie szukać odnośnika do wybranej strony, dlatego musisz im to ułatwić. CTA powinno więc się wyróżniać na tle innych informacji na stronie i być wyraźnie zaakcentowane.

  • Wzywać do konkretnego działania – skuteczne CTA zawiera prosty, ale konkretny komunikat. Musi też informować użytkownika, czego dotyczy. Jeżeli przycisk ma prowadzić do płatności online, to warto to uwzględnić, zamiast używać nic niewnoszących zwrotów typu „Zapłać” czy „Dokonaj płatności”.

  • Responsywny – użytkownicy przeglądają internet na różnych urządzeniach, dlatego przycisk musi być przystosowany do wyświetlania na ekranach smartfonów i tabletów.

  • Umieszczony w odpowiednim miejscu – za skuteczność odpowiada też właściwa lokalizacja CTA. Przycisk wzywający do płatności online powinien być umiejscowiony na etapie koszyka, gdyż to tam ma spełnić określony cel.

Przy projektowaniu CTA należy też uwzględnić grupę docelową, do której kierowany jest komunikat. Nie ma uniwersalnego szablonu, który sprawdzi się na każdej stronie i będzie charakteryzował się taką samą skutecznością. Przy tworzeniu przycisku CTA warto sprawdzić różne wersje projektu, dzięki czemu dowiesz się, która z nich przynosi najlepsze efekty. W ten sposób pozyskasz też cenne informacje o klientach i dowiesz się, jaka forma komunikatów najbardziej do nich przemawia. Przemyślany projekt CTA ułatwi Ci realizację celów sprzedażowych, dlatego warto zadbać o jego ostateczną formę.

Barbara DaszutaAutor

Copywriter. Absolwentka UKSW, z wykształcenia: teolog, pedagog i dietetyk kliniczny. Po godzinach: gamerka i globtroterka. Miłośniczka technologii 4K (koc, książka, kawa, kot).

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: wtv@iberion.pl

Podobne artykuły

Marek BAZAK/East News

Polska

Pułtusk. Z rzeki wyłowiono zwłoki 6-letniej dziewczynki i jej 39-letniej matki

Czytaj więcej >
Google Maps

Polska

Lublin. 26-letnia matka, która udusiła swoje dzieci jest już w areszcie

Czytaj więcej >
KPP Kolno

Polska

Kolno. 17-latek włamał się do lokalu gastronomicznego. Grozi mu 10 lat więzienia

Czytaj więcej >
Marek BAZAK/East News

Polska

Weekendowa przerwa techniczna w bankach. Jakie utrudnienia czekają na klientów?

Czytaj więcej >
TRICOLORS/East News

Polska

Rafał Ziemkiewicz zatrzymany lotnisku. Służby zabrały mu telefon i leki

Czytaj więcej >
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Polska

Prof.Horban: Rada Medyczna coraz bliżej zarekomendowania obostrzeń. Ograniczenia na wzór Francji

Czytaj więcej >