wtv.pl > Polska > Jak zwrócić bilet PKP?
Artykuł Sponsorowany
Artykuł Sponsorowany 25.02.2024 13:36

Jak zwrócić bilet PKP?

pociąg
Pixabay/NoName_13

W ostatnich latach oferta Polskich Kolei Państwowych znacznie się ubogaciła, a sama jakość usług stanęła na znacznie wyższym poziomie. Z uwagi na ten fakt, coraz większa liczba Polaków decyduje się na skorzystanie właśnie z tego środka transportu. Niemniej, jak zapewne wiemy, plany nierzadko mogą się zmieniać – wówczas wcześniej zakupiony bilet na pociąg będziemy chcieli oddać. Jak zwrócić bilet PKP? Czy trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki?

Jak zwrócić bilet PKP?

Na wstępie trzeba przytoczyć fakt, o którym co jakiś czas przypominają nam wiadomości biznesowe i prawne – zgodnie z polskim prawem, każdy klient ma prawo do odstąpienia od umowy lub uzyskania reklamacji, gdzie przyczyna takiej chęci jest nieistotna. Dotyczy to oczywiście również zwrócenia biletu PKP.

Sposób zwrócenia biletu PKP jest zależny od tego, w jaki sposób go nabyliśmy. Jeżeli transakcji dokonaliśmy przez internet, to wystarczy, że zalogujemy się w aplikacji, odnajdziemy interesujący nas bilet i klikniemy w przypisany do niego przycisk „Rezygnuj”. Jeżeli kupiliśmy bilet przez internet bez rejestracji, to wystarczy kliknąć w link który otrzymaliśmy przy zakupie biletu, gdzie zrezygnować możemy z niego w ten sam sposób.

W przypadku kupa biletu PKP w kasie biletowej w formie fizycznej, to wystarczy, że udamy się do dowolnej kasy PKP i tam przedstawimy nasze żądanie. W takiej sytuacji zwrot pieniędzy otrzymamy natychmiast, zaś w przypadku zwrotu dokonywanego przez internet, na zwrot pieniędzy będziemy musieli poczekać do 30 dni.

Warunki zwrotu biletu PKP

Choć zwrot biletu PKP zawsze jest możliwy, to sama procedura może być obwarowana dodatkowymi warunkami, bez spełnienia których reklamacja będzie niemożliwa. Przede wszystkim, bilet PKP możemy zwrócić najpóźniej na 5 minut przed planowanym odjazdem pociągu – po tym czasie reklamacje nie będą uwzględniane.

Znacznie istotniejszy jednak jest fakt, że bez względu na to w jaki sposób zakupiliśmy bilet, PKP w przypadku jego zwrotu będzie potrącać tak zwane „odstępne”, w wysokości aż 15% ceny biletu – dlatego też jeżeli chcemy zadbać o swoje finanse, powinniśmy dokonywać przemyślanych zakupów.

Naturalnie, taka sytuacja nie będzie miała miejsca w momencie, w którym chcemy jedynie zmienić dzień czy godzinę wyjazdu, przy czym trasa naszej podróży pozostanie taka sama.

Tagi: PKP
Powiązane