UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające
UOKiK przyjrzy się influencerom reklamującym rzeczy w internecie. Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające wobec tej praktyki. - Wiele treści o charakterze handlowym na profilach influencerów na Instagramie, Youtubie, Facebooku czy w innych social mediach nie jest w ogóle oznaczanych jako reklama - przekazuje prezes UOKiK.Spora część internetowych celebrytów może mieć kłopoty z racji swojej działalności w sieci. UOKiK będzie sprawdzał sposób reklamowania za pomocą popularnych profili w mediach internetowych.Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że wszczęte zostało postępowanie wyjaśniające. - Chcemy uporządkować rynek treści sponsorowanych w portalach społecznościowych, tak aby internauci dostawali jasny przekaz, co jest reklamą, a co obiektywną recenzją produktu - wyjaśnił.