Carlsberg wycofuje partie piwa. Wszystko z powodu błędnej etykiety
Carlsberg wycofuje z rynku trzy partie piwa w butelkach o pojemności 500 ml. Na opakowaniu widniała bowiem błędna informacja, że jest to produkt bezalkoholowy. Klienci Biedronki mogą zwrócić wadliwe napoje.
Carlsberg wykrył błąd i wycofuje piwo
Carlsberg zamieścił na oficjalnej stronie internetowej ważny komunikat dla wszystkich smakoszy piwa. 17 sierpnia 2021 r. spółka podjęła decyzję o wycofaniu z rynku piwa Carlsberg w butelkach o pojemności 500 ml.
Ze sklepowych półek znikną trzy produkty o numerach partii i dacie minimalnej trwałości: LPL03L/215 (30.04.22 10:14), LPL03L/215 (30.04.22 10:15), LPL03L/215 (30.04.22 10:16).
Carlsberg argumentuje nagłą interwencję koniecznością zapewnienia “bezpieczeństwa klientom”. Dlaczego wycofuje piwo?
Wszystko z powodu błędnej etykiety. Okazuje się bowiem, że wymienione partie były oznakowane etykietą piwa bezalkoholowego (Carlsberg 0,0 proc.) zamiast etykietą informującą o obecności alkoholu (Carlsberg Lager).
Błąd na ponad tysiącu butelek. Klienci mogą liczyć na zwrot pieniędzy
Wada powstała w wyniku błędu na linii produkcyjnej. Carlsberg zbadał tę sprawę i oszacował, że niewłaściwa etykieta pojawiła się na 1300 butelkach piwa.
Carlsberg informuje, że tylna etykieta, tzw. kontretykieta oraz kartony, w których pakowane jest piwo, zostały oznakowane prawidłowo.
Z komunikatu, który pojawił się na stronie GIS, wynika, że wadliwe napoje otrzymało Jeronimo Martins Polska S.A., czyli zarządca Biedronki. Spółka już została zawiadomiona o konieczności zablokowania towaru.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo.
Carlsberg zadbał także o odpowiednią komunikację - producent poprosił Jeronimo Martins o umieszczenie w swoich punktach sprzedaży komunikatów w sprawie wadliwych partii piwa.
- Wycofanie piwa Carlsberg z pojedynczych sklepów nastąpiło na skutek błędu popełnionego przez producenta piwa i dotyczyło ograniczonej ilości produktu. Nasza sieć natychmiast po sygnale od producenta podjęła wszystkie niezbędne działania w celu zidentyfikowania błędnie oznaczonej partii produktów, w wyniku czego błyskawicznie została ona usunięta z sali sprzedaży - poinformowało Biuro Prasowe sieci Biedronka w rozmowie z Redakcją WTV.
Każdy, kto zakupił wadliwy produkt, powinien zadzwonić na infolinię Carlsberg Polska (801 888 333), aby ustalić szczegóły wymiany lub zwrotu. Warto jednak pamiętać, że klienci mają prawo zwrócić napój do sklepu, w którym dokonali zakupu. Biedronka również przyjmuje zwroty.
Proces wycofywania wadliwych napojów monitorują Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.
Artykuły polecane przez redakcję WTV
Rolnicy chcą zablokować Polskę. Szykujcie się na ogromne utrudnienia
"Gliński powiedział coś odrażającego moralnie". Politycy reagują na słowa ministra w sprawie sytuacji w Afganistanie
Podwyżki cen prądu praktycznie pewne. W 2022 roku znów zapłacimy za energię elektryczną więcej
Źródło: WTV.pl