TVP liderem oglądalności. Mocno tracą "Wiadomości"
Według najnowszych danych dotyczących oglądalności liderem w pierwszej połowie roku 2021 zostało TVP. Telewizja publiczna zyskała najwięcej na imprezach sportowych i popularności programu informacyjnego. Nie są nim jednak "Wiadomości".
Według najnowszych danych Nielsena, których szczegóły przytacza portal Wirtualne Media, zakończone pierwsze półrocze roku 2021 należało do Telewizji Polskiej.
W pierwszych sześciu miesiącach tego roku najchętniej wybieranym przez telewidzów kanałem było TVP1.
TVP przekonało widzów
Telewizyjna Jedynka nie tylko została liderem zestawienia, ale poprawiła też swój wynik w porównaniu z analogicznym okresem z roku poprzedniego. Średni udział dobowy w rynku w przypadku kanału wzrósł z 9,68 proc. do 10,11 proc.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat. Podium zamyka kolejny kanał Telewizji Polskiej, TVP2, który zepchnął na czwarte miejsce TVN.
Należąca do Discovery stacja nadal jest jednak liderem w grupie komercyjnej, a zatem wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia.
Hitami Telewizji Polskiej okazały się wydarzenia sportowe, w które mocno inwestował ostatnio Jacek Kurski. Największą widownię zgromadziły mecze polskiej reprezentacji na trwającym Euro 2020. Wśród polskich mediów TVP ma wyłączność praw do turnieju.
Ostatnie spotkanie grupowe Polaków, w którym kadra Paulo Sousy zmierzyła się z reprezentacją Szwecji w TVP1 oglądało aż 7,87 mln widzów. Niewiele gorszy wynik odnotowano w trakcie meczu Polska – Hiszpania.
Sukcesem były też transmisje z zawodów skoków narciarskich. Najwyższą oglądalność miał prestiżowy Turniej Czterech Skoczni, pomagając przy tym innym produkcjom Telewizji Polskiej.
Z danych Nielsena wynika, że wydanie "Teleexpressu" z 6 stycznia, puszczone w przerwie TCS, przyciągnęło aż 5,57 mln widzów. Program stał się tym samym najpopularniejszym pasem informacyjnym stacji.
"Wiadomości" TVP ze spadkiem
Choć "Wiadomości" TVP były drugim najpopularniejszym programem informacyjnym na rynku, plasując się tylko za wspomnianym "Teleexpressem", produkcja można mieć pewne powody do niepokoju.
W czerwcu program, którego twarzami pozostają Danuta Holecka i Michał Adamczyk, stracił przeszło 600 tysięcy widzów w porównaniu z okresem analogicznym.
Podium zamykają "Fakty" TVN, które pozostały liderem w grupie komercyjnej. Program również zanotował jednak znaczny spadek – o 591 tys. widzów.
Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.
Artykuły polecane przez redakcję WTV:
Powrót Tuska w "Wiadomościach TVP". "Poziom manipulacji TVP rośnie"
Wiadomości TVP znów o Donaldzie Tusku. Zaskakujące materiały
Źródło: Wirtualne Media Zdjęcie główne: Screen z programu "Wiadomości" TVP 04.07.21 (wiadomosci.tvp.pl)