wtv.pl
ing - oszuści

(zdjęcie ilustracyjne) pxhere.com

Przestępcy podszyli się pod numer ING. Bank: Słabe strony technologii

27 Sierpnia 2021

Autor tekstu:

Konrad Wrzesiński

Udostępnij:

Na wyświetlaczu smartfona klientki ING Banku Śląskiego pojawił się numer infolinii sieci. Do kobiety telefonowali jednak oszuści, którzy podszywali się pod pracowników spółki. Komentując sytuację, bank wspomina wady technologii.

Niebezpieczeństwo wynikające z reagowania na fałszywe wiadomości SMS czy e-mail, nagminnie rozsyłane przez cyberprzestępców, przeniknęło do świadomości znacznej części konsumentów. Dotychczas podejrzeń nie budziły jednak telefony od pracowników banku.

Historia klientki ING Banku Śląskiego pokazuje jednak, że pojawiający się na naszym wyświetlaczu numer infolinii spółki, w której mamy konto, również może wiązać się z pewnym ryzykiem.

papież franciszek - abdykacja

Papież Franciszek abdykuje? "To więcej niż prawdopodobne"

CZYTAJ DALEJ

Podszyli się pod numer banku

Kobieta opisała sytuację w mediach społecznościowych. We wpisie, który został już usunięty, wskazała, że w minionych dniach zadzwoniła do niej osoba podająca się za pracownika banku. Wiarygodności sytuacji dodawała nazwa ING, która pojawiła się w smartfonie.

Kobieta została poinformowana o próbie włamania na konto. Oszust odesłał ją do swego współpracownika, rzekomego członka obsługi technicznej, który polecił klientce instalację specjalnego oprogramowania.

Mimo obaw kobieta finalnie pobrała aplikację mającą pomóc w sprawdzeniu, czy jej telefon nie został zainfekowany.

Jednocześnie otrzymała SMS informujący o zmianie limitów dla transakcji BLIK. Wówczas, jak przyznała, w jej głowie zapaliła się czerwona lampka. Kobieta raz jeszcze zadzwoniła na numer banku. Tym razem telefon odebrał rzeczywisty pracownik ING, który pomógł klientce zablokować konto.

ING tłumaczy

O budzącą niepokój sytuację bank postanowił zapytać portal money.pl. W rozmowie z serwisem przedstawiciele ING BŚ podkreślili, że oszuści wykorzystali "słabe strony technologii biorącej udział w połączeniu", dzięki czemu podszyli się pod dowolny numer.

Magdalena Ostrowska, Starsza Menedżerka ds. Komunikacji banku, zapewniła, że sieć stale usprawnia system przeciwdziałania cyberprzestępstwom.

Dodała, że klient nie powinien kontynuować rozmowy, jeśli ma jakiekolwiek wątpliwości co do dzwoniącego. Zaznaczyła, że banki nigdy nie proszą klientów o podanie loginów, haseł czy instalacje oprogramowania.

Jak dobrze znasz polskie zabytki? Niektóre pytania mogą sprawić trudność

Pytanie 1 z 10

Pałac Saski mieścił się w:

Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres redakcja@wtv.pl. Przyjrzymy się sprawie.

Artykuły polecane przez redakcję WTV

  • Te zmiany dotkną każdego Polaka. Od nowego roku za śmieci możemy zapłacić mniej

  • Jarosław Kaczyński myśli, jak ponownie utworzyć stabilną większość w Sejmie. Do kogo się zwróci?

  • Małopolska. Do mieszkańców najmniej wyszczepionych gmin zostaną wysłane listy

źródło: wtv.pl, money.pl

Konrad WrzesińskiAutor

Absolwent American Studies Center. Prywatnie miłośnik sportu i literatury pięknej, w szczególności polskiej i rosyjskiej.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: wtv@iberion.pl

Podobne artykuły

Piqsels/Patty - zdjęcie ilustracyjne

Gospodarka

Mięsożercy ucierpią przez nowe unijne przepisy? Niektóre produkty podrożeją

Czytaj więcej >
Pixnio/Bicanski - zdjęcie ilustracyjne

Gospodarka

Santander Bank ostrzega przed kolejnymi metodami phishingu. Jak bronić się przed oszustami?

Czytaj więcej >
Obraz TomaszSupel z Pixabay

Gospodarka

Podatek od psa 2022. Będzie podwyżka, wiemy ile trzeba zapłacić

Czytaj więcej >
Pixabay/congerdesign

Gospodarka

ZUS ma prawo odebrać emeryturę i doliczy do tego odsetki. Rzecznik: tylko w wyjątkowych sytuacjach

Czytaj więcej >
Jeśli nie złożysz wniosku nie dostaniesz od państwa 300 złotych

Gospodarka

Przerwa techniczna w mBanku. Instytucja informuje o poważnych utrudnieniach podczas najbliższego weekendu

Czytaj więcej >
wikimedia.org/Travelarz

Gospodarka

Elektroniczna rewolucja na zakupach. Już wkrótce sprzedawca będzie mógł wydać nam paragon... SMS-em

Czytaj więcej >