wtv.pl > Polska > Biedronka zaczyna akcję w ramach zwalczania ubóstwa menstruacyjnego
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 19.03.2022 08:47

Biedronka zaczyna akcję w ramach zwalczania ubóstwa menstruacyjnego

Akcja Biedronki ma pomóc w walce z ubóstwem menstruacyjnym
Jakub Kaminski/East News
  • Od 20 maja w Biedronce rusza specjalna promocja

  • Sieć będzie oddawać pieniądze za zakup produktów menstruacyjnych firmy Femina

  • Każdemu posiadaczowi karty Moja Biedronka przysługiwać będzie zwrot środków za maksymalnie trzy produkty higieniczne

  • Pieniądze można wykorzystać na zakup innych produktów lub przekazać organizacji walczącej z ubóstwem menstruacyjnym

Sieć Biedronka poinformowała o rozpoczęciu specjalnej akcji. Już od 20 maja warto sprawdzać swoje paragony. Okazuje się, że przy zakupie podstawowych produktów jednego rodzaju, sklepy wydawać będą vouchery na równowartość wydanych na nie pieniędzy. Wydawać będzie je można na inne produkty lub zdecydować o ich charytatywnym przekazaniu.

Godna pochwały i zainteresowania akcja Biedronki skierowana do klientów sieci dyskontowej. Już od 20 maja za podstawowy produkt otrzymać będzie można zwrot pieniędzy w ramach vouchera.

W komunikacie prasowym na temat akcji Razem zacznijmy okres zmian Biedronka informuje, że w nietypowej promocji biorą udział artykuły menstruacyjne marki Femina. Na czym dokładnie polega akcja?

Promocja Biedronki ma pomóc w walce z ubóstwem menstruacyjnym

W przesłanym do redakcji WTV komunikacie Biedronka wskazuje, że rozpoczynająca się 20 maja akcja nie miała do tej pory miejsca w przypadku sieci handlowych. Dyskonty zwracać będą pieniądze z zakupione artykuły menstruacyjne.

Warunkiem jest to, że artykuły te muszą być oznaczone marką Femina. Wydane na nie pieniądze wrócą do klientów Biedronki jako voucher.

Co ważne, zgromadzonych na voucherze środków nie trzeba będzie wydać na artykuły higieniczne. Biedronka wskazuje, iż pieniądze zwrócone w ramach akcji Razem zacznijmy okres zmian można dowolnie dysponować w sklepach sieci dyskontów. To jednak nie wszystko.

Osoby doceniające ukłon Biedronki w stronę kobiet, mogą wspomóc walkę z ubóstwem menstruacyjnym. — Będzie można [...] pomóc kobietom w potrzebie poprzez przekazanie jego wartości (vouchera - przyp. red.) na rzecz organizacji społecznych działających w obszarze ubóstwa menstruacyjnego, zrzeszonych w ramach inicjatywy „Okresowa Koalicja” — czytamy w komunikacie prasowym.

Na czym dokładnie polega akcja Biedronki?

Warto zaznaczyć, iż akcja Razem zacznijmy okres zmian nie jest jednorazową promocją oferowaną przez sieć Biedronka. Chociaż w tym miesiącu zakupy artykułów menstruacyjnych i zwracanie ich w formie voucherów rozpocznie się od 20 maja, to cykl w przyszłości będzie rozpoczynał się każdego 1. dnia miesiąca.

Sieć oferuje całkowity zwrot środków za zakup maksymalnie trzech artykułów menstruacyjnych marki Femina. Zwrócone pieniądze należy wykorzystać w przeciągu 7 dni od ich otrzymania.

Do skorzystania z promocji niezbędne jest posiadanie karty Moja Biedronka. Co miesiąc każdy jej posiadacz, który otrzymał zwrot poniesionych kosztów za zakup wskazanych produktów higienicznych, może je przeznaczyć na inne produkty.

Sieć Biedronka zastrzega jednak, iż pieniędzy pochodzących ze zwrotu za produkty marki Femina nie będzie można wykorzystać na pokrycie kosztów produktów alkoholowych, papierosów, doładowań kart oraz produktów żywienia początkowego.

Ubóstwo menstruacyjne to wciąż duży problem

Wiele osób nadal bagatelizuje problem ubóstwa menstruacyjnego. Możliwe, że akcja Biedronki pomoże w zdaniu sobie sprawy, że problemy z zapewnieniem sobie środków higienicznych na czas okresu nie dotyczą jedynie małego odsetka kobiet.

Powołując się na badania Kulczyk Foundation Biedronka przypomina, iż aż 39 proc. Polek zostało zmuszonych do tego, by zrezygnować z zakupu artykułów menstruacyjnych. Spowodowane jest to innymi, bardziej pilnymi wydatkami w domowym budżecie.

Kupisz podpaski lub tampony i Biedronka odda ci pieniądze

Zwracanie przez sieć handlową pieniędzy za zakup artykułów menstruacyjnych firmy Femina to ukłon nie tylko w stronę klientek. Według danych większość, bo aż nawet 70 proc. osób odwiedzających sklepy Biedronki, to klientki.

Sieć wskazuje jednocześnie, że aż 80 proc. wszystkich pracowników sklepu to kobiety. Akcja Razem zacznijmy okres zmian Biedronki to próba, by „każda kobieta w trakcie miesiączki mogła czuć się godnie i komfortowo”.

Więcej na temat ubóstwa menstruacyjnego możesz dowiedzieć się z materiału naszej redaktorki Anny Dymarczyk. Rozmawiała ona z Julią Kaffką reprezentującą Akcję Menstruację.

Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Źródło: WTV