Wszystkie duże serwisy informacyjne w kwietniu traciły widzów
Danuta Holecka i Piotr Kraśko nie mają się z czego cieszyć. Wyniki wszystkich serwisów informacyjnych spadły w porównaniu z poprzednimi miesiącami. Choć na prowadzeniu pozostały „Fakty” TVN, to widać, że ostatnie miesiące nie przyciągały już tak wielu widzów przed ekrany.
Czy stacje będą myślały nad jakimiś rozwiązaniami dla tych sytuacji? Może się okazać, że niedługo widownia ich serwisów informacyjnych będzie nikła.
Danuta Holecka i Piotr Kraśko nie mają powodów do zadowolenia. Spada oglądalność serwisów informacyjnych
Danuta Holecka i Piotr Kraśko są szefami swoim serwisów informacyjnych. Choć ona pracuje dla TVP, a on dla TVN, łączy ich jedno - ich programy zaliczyły w ostatnich miesiącach bardzo duże spadki widowni.
Od lutego taki los czekał niemal wszystkie programy. Czy według badań i wykresów jest się jednak czego obawiać? Wirtualne Media porównały oglądalność serwisów informacyjnych w całym poprzednim roku. Widać wyraźny wzrost oglądalności w październiku, ale mocne spadki od kwietnia począwszy.
Takie spadki są zazwyczaj charakterystyczne dla czasu wakacyjnego, ale tegoroczne zaczęły się zbyt szybko w porównaniu do poprzednich miesięcy. Szczegółowe dane pokazują, które grupy najbardziej oddaliły się od tych programów.
Kto plasuje się najwyżej w zestawieniu?
Na czele zestawienia programów informacyjnych uplasowały się „Fakty” z widownią 2,47 mln w TVN i 273 tys. w TVN24 BiS. Tuż za nim uplasowały się „Wiadomości” Danuty Holeckiej w TVP i TVP Info. Ich oglądalność sięgnęła 2,69 mln widzów łącznie.
Podium zamknął „Teleexpress”, a na czwartym miejscu „Wydarzenia” Polsatu. Oglądalność tego ostatniego programu spadła najbardziej w skali procentowej - ubyło im ponad 27% widzów w porównaniu z poprzednim miesiącem.
Ogólnie liczba widowni w przedziale wiekowym 16-49 spadła „Faktach” również o ok. 27%. Było ich 988 tys. Jeśli przyłoży się do tego szacunki dotyczące ogólnej liczby widowni, okaże się, że coraz mniej młodych ludzi ogląda telewizję, co pokazywało już wiele badań. Pytanie, czy te liczby znów nie podskoczą jednak w sezonie jesiennym, kiedy wokół pojawia się mniej rozrywek, a siedzenie w domu jest jedną z odpowiedniejszych form spędzania wolnego czasu.
Nierozsądne na dłuższą metę może być również porównywanie tych wyników z tym, co działo się w ubiegłym roku. Pandemia miała bardzo duży wpływ na zwiększoną oglądalność stacji telewizyjnych i poszukiwanie w nich informacji o nowych obostrzeniach.
Może się więc okazać, że kwietniowy spadek jest tąpnięciem podobnym do tego, co można było przez lata obserwować i dopiero jesień podniesie serwisy informacyjne z kolan.
Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.
Artykuły polecane przez redakcję WTV:
źródło: [wirtualnemedia.pl]