wtv.pl > Polityka > Ponad 5,5 mln zł wydano z budżetu państwa na ponad 5,5 mln zł na emisję spotów w TV Trwam
Paweł Sekmistrz
Paweł Sekmistrz 19.03.2022 08:46

Ponad 5,5 mln zł wydano z budżetu państwa na ponad 5,5 mln zł na emisję spotów w TV Trwam

Pieniądze z kieszeni podatnika dla TV Trwam
East News/Piotr Grzybowski

Ujawniono, ile pieniędzy pochodzących z kieszeni podatnika rząd przeznaczył na spoty emitowany w TV Trwam w latach 2015-2021. Kwota może przyprawić o zawrót głowy. To ponad 5,5 mln zł.

Rząd był w ostatnim czasie bardzo hojny dla TV Trwam.

Ile jako Polacy zapłaciliśmy Tv Trwam?

Do informacji dotyczących ilości środków finansowych przeznaczonych na emisję spotów rządowych na antenie TV Trwam dotarła posłanka Polski 2050 Hanna Gill-Piątek. Chodziło o okres między styczniem 2015 r. a 2021 r.

Polityczka wystosowała interpelację do wszystkich ministerstw z prośbą o przedstawienie wydatków na materiały emitowane przez telewizję należącą do Tadeusza Rydzyka. Odpowiedzi, jakie otrzymała, są naprawdę szokujące.

Łącznie z budżetu państwa telewizja toruńskiego redemptorysty otrzymać miała w wymienionym okresie ponad 5,5 mln zł. Zwłaszcza niektóre ministerstwa okazywały się wyjątkowo hojne dla Tv Trwam.

Tylko w przeciągu ostatniego roku Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przeznaczyła 2,3 mln zł na spoty dotyczące zapobiegania i walki z koronawirusem.

Miliony na spoty w telewizji z... niską oglądalnością

- Radio Maryja ma od prawie trzydziestu lat status nadawcy społecznego. Oznacza to ni mniej, ni więcej tyle, że Radio Maryja nie płaci za koncesję - poinformowała w swoich mediach społecznościowych Hanna Gill-Piątek - Taki status mają prawie wyłącznie religijne media katolickie. Które - jak pokazują odpowiedzi na moje interpelacje - dodatkowo dotujemy kontraktami reklamowymi z ministerstw - dodała.

Ministerstwo Zdrowia przeznaczyło ponad 1 315 000 zł na rzecz wyemitowania na antenie TV Trwam spotów dotyczących m.in. profilaktyki raka piersi i szyjkki macicy. Waldemar Kraska z resortu zdrowia tłumaczył, że odbiorcą medium są często osoby sceptycznie nastawione do badań, w związku z czym stanowiły grupę docelową materiałów ministerstwa.

Kolejne resorty, które zdecydowały się na emisję spotów w telewizji Tadeusza Rydzyka to Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Nie wszystkie ministerstwa odpowiedziały na interpelację posłanki Polski 2050. Zdarzyły się też takie, które poinformowały, że nie przekazywano z nich środków na zakup spotów w Tv Trwam. Dotyczy to m.in. Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, czy Ministerstwa Aktywów Państwowych.

Zastanawiać można się, dlaczego tak ogromne kwoty z rządu przeznaczane są na emisję spotów w medium o tak niskiej oglądalności. Jak informuje Wyborcza.pl, z badania AGB Nielsen Media Research wynika, że w III kwartale 2020 r. odsetek widzów oglądających TV Trwam w porównaniu z innymi telewizjami wyniósł zaledwie 0,69 %.

Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Źródło: Wyborcza.pl