Kulisy pracy w TVN. Dziennikarze mają mieć zakaz samodzielnego decydowania o podejmowaniu współpracy
TVN Discovery Polska 3 dni temu pytał pracowników o współpracę z konkurencyjnymi stacjami. Informowano o zakazie podtrzymywania romantycznych relacji z pracownikami, czy też zatrudniania członków rodziny
Dziś wyszło na jaw, że prezenterzy medium muszą prosić o zgodę na zawarcie współpracy influencerskiej. Dziennikarze informacyjni nie mogą nawet ubiegać się o podobną zgodę
"Komercyjna działalność reklamowa i promocyjna w mediach społecznościowych również wymaga konsultacji" - komentują przedstawiciele telewizji dla "Wirtualnych Mediów"
Dziennikarze "Wirtualnych Mediów" deklarują, że poniedziałkowe ankiety miały dotrzeć do reporterów, dziennikarzy oraz operatorów zatrudnionych w TVN-ie. Celem przedsięwzięcia miało być wykrycie wszelkich możliwych konfliktów interesów w firmie.
Pracownicy TVN otrzymali ankiety o konflikcie interesów. Na współpracę influencerską muszą zgodzić się władze stacji
Ujawniono, że konflikty interesów mają dotyczyć pracy lub czerpania korzyści finansowych ze zleceń w konkurencyjnych dla TVN-u spółkach. "Wirtualne Media" deklarują, iż pytano także o indywidualną działalność na platformie YouTube.
W spółce ma panować nie tylko zakaz współpracy z konkurencją, ale też akceptowanie zaproszeń lub prezentów o charakterze luksusowym od dostawcy, który negocjuje z danym dziennikarzem umowę. Przypomniano także o zakazie utrzymywania relacji seksualnych ze współpracownikami. Zabronione jest również zatrudnianie członków rodziny.
"Wirtualne Media" przedstawiły fragment dokumentu, o którym mowa w tekście.
"Żadna osoba będąca krewną członka kierownictwa nie może pracować w Discovery, a pozostali pracownicy nie mogą bezpośrednio ani pośrednio zatrudniać, nadzorować, ani w żaden inny sposób sprawować kontroli nad członkiem bliskiej rodziny lub współpracownikiem, z którym pozostają w relacji osobistej, która ma lub mogłaby mieć wpływ na relacje zawodowe" - czytamy w ankiecie TVN-u, cytowanej przez portal.
Redaktorzy "Wirtualnych Mediów" podali, że kierownictwo TVN-u wydaje zgody prezenterom na podjęcie jakiejkolwiek współpracy infulencerskiej. Chodzi o zlecenia reklamowe i promocyjne w mediach społecznościowych. Dziennikarze informacyjni mają całkowity zakaz podejmowania podobnych działań.
Portal skontaktował się z biurem prasowym komercyjnej stacji, który potwierdził doniesienia.
- Komercyjna działalność reklamowa i promocyjna w mediach społecznościowych również wymaga konsultacji. Każde zgłoszenie rozpatrywane jest indywidualnie. Natomiast w przypadku dziennikarzy Pionu Informacji TVN - w związku ze szczególnym charakterem ich pracy - działalność promocyjna jest niedozwolona - przekazało biuro prasowe TVN dla "Wirtualnych Mediów
Z danych obejmujący 2019 rok wynika, że TVN zatrudnia 1,6 tysiąca osób.
Artykuły polecane przez redakcję WTV:
Sakiewicz tłumaczy, jak Andrzej Duda zarejestrował się w Albicli: "Trzeba wysłać rozpoznawalny mail"
Mateusz Morawiecki zostanie zastąpiony? GW: Nowy premier miał objąć stanowisko już w marcu
Źródło: [Wirtualne Media]