wtv.pl
poczta polska - oszuści

(zdjęcie ilustracyjne) hhippopx.com (CC0)

Plus musi wypłacić klientom rekompensaty. UOKiK wydał nakaz

5 Czerwca 2021

Autor tekstu:

Konrad Wrzesiński

Udostępnij:

Sieć komórkowa Plus została zobowiązana do zwrotu pieniędzy konsumentom. Decyzję podjęto w związku ze skargami, które trafiły do UOKiK wobec nieprawidłowości dotyczących wiadomości SMS. Spółkę zobowiązano do wypłaty rekompensat.

Decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jedna z największych sieci telefonii komórkowej w kraju będzie zmuszona do zwrotu pieniędzy abonentom.

Operator sieci Plus, spółka Polkomtel, wypłaci klientom rekompensaty. Firmę zobowiązano ponadto do usunięcia powstałych nieprawidłowości.

Plus odda pieniądze konsumentom

Jak podaje "Super Biznes", interwencja UOKiK ma związek ze skargami konsumentów, które dotyczyły nadchodzących informacji o przepełnionej skrzynce telefonicznej.

W wiadomościach SMS pochodzących z numeru 7218 informowano, że w celu usunięcia błędu konieczne jest wysłanie wiadomości na numer 60228.

Warzywa w Biedronce

Jeden z działaczy Agrounii sprawdził pochodzenie warzyw w sklepie Biedronka. "Tak się zbija cenę krajowego produktu"

CZYTAJ DALEJ

Wysłanie SMS-a owocowało jednak aktywacją subskrypcji, co, jak podaje dziennik, skutkowało z kolei codziennym otrzymywaniem płatnych wiadomości.

Urząd zaznaczył ponadto, że u części konsumentów stwierdzono uruchomienie płatnych usług SMS-owych rozmów towarzyskich, o czym klienci nie mieli pojęcia.

W efekcie operator sieci Plus został zmuszony, by pozytywnie rozpatrywać napływające od konsumentów reklamacje związane z nieprawidłowym naliczeniem opłat za usługi premium.

Co więcej, jak wskazuje "SE", w przypadku, gdy Polkomtel nie poinformował o możliwości zablokowania usługi, klienci sieci będą mogli liczyć na zwrot pieniędzy.

W komunikacie UOKiK zaznaczono, że operator Plusa nie podjął działań usunięcia źródła nieprawidłowości, mimo że otrzymywał odpowiednie informacje od abonentów.

Przedsiębiorca formułował odpowiedzi do konsumentów w taki sposób, że mogły wprowadzać w błąd i utrudniać klientom dochodzenie roszczeń, podkreślono.

Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres redakcja@wtv.pl. Przyjrzymy się sprawie.

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Źródło: Super Biznes | WTV

Konrad WrzesińskiAutor

Absolwent American Studies Center. Prywatnie miłośnik sportu i literatury pięknej, w szczególności polskiej i rosyjskiej.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: wtv@iberion.pl

Podobne artykuły

Pixnio/Bicanski - zdjęcie ilustracyjne

Gospodarka

Santander Bank ostrzega przed kolejnymi metodami phishingu. Jak bronić się przed oszustami?

Czytaj więcej >
Obraz TomaszSupel z Pixabay

Gospodarka

Podatek od psa 2022. Będzie podwyżka, wiemy ile trzeba zapłacić

Czytaj więcej >
Pixabay/congerdesign

Gospodarka

ZUS ma prawo odebrać emeryturę i doliczy do tego odsetki. Rzecznik: tylko w wyjątkowych sytuacjach

Czytaj więcej >
Jeśli nie złożysz wniosku nie dostaniesz od państwa 300 złotych

Gospodarka

Przerwa techniczna w mBanku. Instytucja informuje o poważnych utrudnieniach podczas najbliższego weekendu

Czytaj więcej >
wikimedia.org/Travelarz

Gospodarka

Elektroniczna rewolucja na zakupach. Już wkrótce sprzedawca będzie mógł wydać nam paragon... SMS-em

Czytaj więcej >
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News - zdjęcie ilustracyjne

Gospodarka

Komisja Nadzoru Finansowego ostrzega. Klienci kolejnego popularnego banku są w zainteresowaniu hakerów-złodziei

Czytaj więcej >