wtv.pl
poczta polska - oszuści

(zdjęcie ilustracyjne) hhippopx.com (CC0)

Plus musi wypłacić klientom rekompensaty. UOKiK wydał nakaz

5 Czerwca 2021

Autor tekstu:

Konrad Wrzesiński

Udostępnij:

Sieć komórkowa Plus została zobowiązana do zwrotu pieniędzy konsumentom. Decyzję podjęto w związku ze skargami, które trafiły do UOKiK wobec nieprawidłowości dotyczących wiadomości SMS. Spółkę zobowiązano do wypłaty rekompensat.

Decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jedna z największych sieci telefonii komórkowej w kraju będzie zmuszona do zwrotu pieniędzy abonentom.

Operator sieci Plus, spółka Polkomtel, wypłaci klientom rekompensaty. Firmę zobowiązano ponadto do usunięcia powstałych nieprawidłowości.

Plus odda pieniądze konsumentom

Jak podaje "Super Biznes", interwencja UOKiK ma związek ze skargami konsumentów, które dotyczyły nadchodzących informacji o przepełnionej skrzynce telefonicznej.

W wiadomościach SMS pochodzących z numeru 7218 informowano, że w celu usunięcia błędu konieczne jest wysłanie wiadomości na numer 60228.

Warzywa w Biedronce

Jeden z działaczy Agrounii sprawdził pochodzenie warzyw w sklepie Biedronka. "Tak się zbija cenę krajowego produktu"

CZYTAJ DALEJ

Wysłanie SMS-a owocowało jednak aktywacją subskrypcji, co, jak podaje dziennik, skutkowało z kolei codziennym otrzymywaniem płatnych wiadomości.

Urząd zaznaczył ponadto, że u części konsumentów stwierdzono uruchomienie płatnych usług SMS-owych rozmów towarzyskich, o czym klienci nie mieli pojęcia.

W efekcie operator sieci Plus został zmuszony, by pozytywnie rozpatrywać napływające od konsumentów reklamacje związane z nieprawidłowym naliczeniem opłat za usługi premium.

Co więcej, jak wskazuje "SE", w przypadku, gdy Polkomtel nie poinformował o możliwości zablokowania usługi, klienci sieci będą mogli liczyć na zwrot pieniędzy.

W komunikacie UOKiK zaznaczono, że operator Plusa nie podjął działań usunięcia źródła nieprawidłowości, mimo że otrzymywał odpowiednie informacje od abonentów.

Przedsiębiorca formułował odpowiedzi do konsumentów w taki sposób, że mogły wprowadzać w błąd i utrudniać klientom dochodzenie roszczeń, podkreślono.

Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres redakcja@wtv.pl. Przyjrzymy się sprawie.

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Źródło: Super Biznes | WTV

Podobne artykuły

Gospodarka

Zaczynają się kontrole pod CPK. Geodeci mogą wejść na waszą działkę i zapukać

Czytaj więcej >

Gospodarka

Rząd bierze się za emerytów. Zachęta do dłuższej praca pojawi się w KPO

Czytaj więcej >

Gospodarka

Polscy lekarze dostali zaledwie 19 zł podwyżki

Czytaj więcej >

Gospodarka

Decyzja UOKiK. MBank musi oddać pieniądze klientom

Czytaj więcej >
Pixabay/stevepb

Gospodarka

Bogatsi emeryci bardzo dużo stracą przez Polski Ład. Co się stało?

Czytaj więcej >

Gospodarka

14. emerytura tylko w tym roku? Niepokojąca odpowiedź rządu

Czytaj więcej >