Adam Niedzielski o anulowaniu terminów po majówkowych szczepieniach. Awaria systemu
Adam Niedzielski zapowiedział, że anulowanie terminów po osobach, które zaszczepiły się w trakcie weekendu majowego, będzie musiało odbyć się ręcznie. Wpisane uprzednio terminy blokowały bowiem kolejkę. Pierwsze osoby otrzymały już SMS-y mówiące o anulowaniu zabiegu.
W trakcie wtorkowej konferencji prasowej minister zdrowia odpowiedział na doniesienia, według których osoby, które zdecydowały się przystąpić do szczepienia w trakcie majówki, nie mogły anulować wcześniej umówionej wizyty na zabieg.
Adam Niedzielski zapewnił, że resort jest świadomy problemu, a blokujące kolejkę terminy najprawdopodobniej będą usuwane ręcznie.
Rozpoczęło się ręczne usuwanie wizyt
Według doniesień Wirtualnej Polski akcja ręcznego usuwania terminów wizyt dla osób, które przed kilkoma dniami wzięły udział w inicjatywie "Zaszczep się w majówkę", już się rozpoczęła.
Według doniesień problem mógł dotyczyć nawet 40 tys. obywateli, którzy zaszczepili się przed umówioną w systemie e-rejestracji wizytą.
Pierwsi pacjenci, którzy skorzystali z majówkowej akcji, otrzymali już wiadomości SMS z komunikatem o odwołaniu umówionego zabiegu, tak, "aby inna osoba mogła skorzystać ze szczepienia przeciw COVID-19".
Według ustaleń reporterów Radia ZET na ten moment odblokowano już niemal 18 tysięcy wizyt.
🟥 NEWS Radia ZET 👇 https://t.co/5rVQsoKEqp
— Radio ZET NEWS (@RadioZET_NEWS) May 5, 2021
Problem ma być rozwiązywany przez pracowników rządowej infolinii. Według informacji WP do błędów w systemie najprawdopodobniej doszło, ponieważ w punktach szczepień majówkowych nie wypełniano na bieżąco danych o wykonywanych w pośpiechu zabiegach.
Zwrócono uwagę, że proces nie należy do najprostszych, a chętni do szczepień stali w długich kolejkach, zwykle w chłodzie oraz powracającym raz po raz deszczu.
Medycy z punktów szczepień zwracali uwagę, że choć pomysł zaszczepienia dodatkowej puli osób nalezy uznać za trafiony, wykonanie pozostawiało wiele do życzenia.
Wskazywano, że po wykonaniu telefonu w celu upewniania się, że pacjent otrzymał dawkę preparatu, konieczne było ręczne zaznaczenie zabiegu, a następnie utworzenie terminu dla nowej osoby i zamówienie dla niej szczepionki.
Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.
Artykuły polecane przez redakcję WTV:
Źródło: WP | Radio ZET