wtv.pl > Polska > Adam Niedzielski o anulowaniu terminów po majówkowych szczepieniach. Awaria systemu
Konrad Wrzesiński
Konrad Wrzesiński 19.03.2022 08:41

Adam Niedzielski o anulowaniu terminów po majówkowych szczepieniach. Awaria systemu

adam niedzielski - szczepienia
Piotr Molecki/East News

Adam Niedzielski zapowiedział, że anulowanie terminów po osobach, które zaszczepiły się w trakcie weekendu majowego, będzie musiało odbyć się ręcznie. Wpisane uprzednio terminy blokowały bowiem kolejkę. Pierwsze osoby otrzymały już SMS-y mówiące o anulowaniu zabiegu.

W trakcie wtorkowej konferencji prasowej minister zdrowia odpowiedział na doniesienia, według których osoby, które zdecydowały się przystąpić do szczepienia w trakcie majówki, nie mogły anulować wcześniej umówionej wizyty na zabieg.

Adam Niedzielski zapewnił, że resort jest świadomy problemu, a blokujące kolejkę terminy najprawdopodobniej będą usuwane ręcznie.

Rozpoczęło się ręczne usuwanie wizyt

Według doniesień Wirtualnej Polski akcja ręcznego usuwania terminów wizyt dla osób, które przed kilkoma dniami wzięły udział w inicjatywie "Zaszczep się w majówkę", już się rozpoczęła.

Według doniesień problem mógł dotyczyć nawet 40 tys. obywateli, którzy zaszczepili się przed umówioną w systemie e-rejestracji wizytą.

Pierwsi pacjenci, którzy skorzystali z majówkowej akcji, otrzymali już wiadomości SMS z komunikatem o odwołaniu umówionego zabiegu, tak, "aby inna osoba mogła skorzystać ze szczepienia przeciw COVID-19".

>

Według ustaleń reporterów Radia ZET na ten moment odblokowano już niemal 18 tysięcy wizyt.

Problem ma być rozwiązywany przez pracowników rządowej infolinii. Według informacji WP do błędów w systemie najprawdopodobniej doszło, ponieważ w punktach szczepień majówkowych nie wypełniano na bieżąco danych o wykonywanych w pośpiechu zabiegach.

Zwrócono uwagę, że proces nie należy do najprostszych, a chętni do szczepień stali w długich kolejkach, zwykle w chłodzie oraz powracającym raz po raz deszczu.

Medycy z punktów szczepień zwracali uwagę, że choć pomysł zaszczepienia dodatkowej puli osób nalezy uznać za trafiony, wykonanie pozostawiało wiele do życzenia.

Wskazywano, że po wykonaniu telefonu w celu upewniania się, że pacjent otrzymał dawkę preparatu, konieczne było ręczne zaznaczenie zabiegu, a następnie utworzenie terminu dla nowej osoby i zamówienie dla niej szczepionki.

Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Źródło: WP | Radio ZET

Powiązane