wtv.pl > Polska > Szczepionka na COVID. Ujawniamy prawdę nt. problemów z kolejnym etapem rejestracji
Konrad Wrzesiński
Konrad Wrzesiński 19.03.2022 08:26

Szczepionka na COVID. Ujawniamy prawdę nt. problemów z kolejnym etapem rejestracji

wtv
WTV.pl

Nie milkną echa wokół zamieszania wywołanego zmianami w kolejce do szczepień. O zapowiedzi Michała Dworczyka, wywołanej rzekomo interwencją samego Jarosława Kaczyńskiego, pisaliśmy TUTAJ.

Pytania wywołuje nie tylko przyjęta przez rządzących, zmieniana raz po raz kolejność, ale również wydajność samego programu szczepień.

Przypomnijmy, że od ubiegłego piątku, 15 stycznia, na konkretne terminy w punktach szczepień umawiają się seniorzy z grupy 80 plus. Według zapewnień mają być szczepieni od 25 stycznia.

22 stycznia ruszyły zapisy dla osób między 70. a 80. rokiem życia. W efekcie, jak wskazuje Wirtualna Polska, już od późnych godzin nocnych przed punktami szczepień zaobserwować można było ciągnące się kolejki seniorów, którzy chcieli mieć szansę na przyjęcie szczepionki przeciw COVID-19.

Szczepionka na COVID. Miejsc zabrakło jeszcze przed otwarciem przychodni

Powołując się na relacje osób ze wspomnianej grupy, jakie zaczęły pojawiać się w mediach społecznościowych, portal wskazuje, że uruchomiony dziś proces rejestracji na przyjęcie dawki dla osób z grupy 70+ po raz kolejny zobrazował niewydolność systemu.

Choć infolinia miała zostać otwarta o 6 rano, w licznych miejscach dodzwonienie się do placówki okazuje się niemożliwe. W części z nich brakuje już terminów.

W pierwszej godzinie zarejestrowało się ponad 66 tys. pacjentów 70 plus. Odnotowujemy bardzo duży ruch na infolinii, która w szczycie notowała ponad 300 tys. wywołań na minutę, poinformowano na Twitterze.

Byłem naprawdę cierpliwy. Na 84 próby telefonicznej rejestracji rodziców do szczepienia, dodzwoniłem się trzy razy. W tym: dwa razy rozłączyło mnie po podaniu wszystkich komunikatów a raz było tak słabe łącze że nie było szans się dogadać. Współczuję seniorzy, pisze jeden z użytkowników platformy.

Część osób informowała, że po próbie dodzwonienia się na infolinię już po godzinie 6:00 w słuchawce pojawiał się komunikat, który informował, że rejestracja rusza od godziny 6 rano.

Mimo problemów profil Narodowego Programu Szczepień zapewniał, że linia działa bez zarzutu.

źródło WP / Twitter

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Powiązane