wtv.pl > Polska > Szczecin. 74-latek stracił wszystkie oszczędności, chciał zainwestować w kryptowaluty
Alan Wysocki
Alan Wysocki 19.03.2022 08:58

Szczecin. 74-latek stracił wszystkie oszczędności, chciał zainwestować w kryptowaluty

Szczecin
Marek BAZAK/East News

Szczecin. 74-latek postanowił zainwestować w kryptowaluty. W ciągu chwili stracił aż 45 tysięcy złotych. Bank został zawiadomiony już po fakcie. Mężczyzna został bez grosza.

Mieszkaniec Szczecina nie padł ofiarą oszustwa metodą "na wnuczka" czy też "na policjanta". Senior natrafił na artykuł w mediach społecznościowych, w którym informowano o prostej metodzie zarabiania na kryptowalutach.

Senior zdecydował się na wypełnienie specjalnego formularza. Podał w nim swoje imię, nazwisko oraz numer telefonu. Początkowo zainwestował w waluty tysiąc złotych.

Szczecin. Postanowił zainwestować w kryptowaluty. W ciągu chwili stracił aż 45 tysięcy złotych

Niedługo później do 74-latka odezwał się nieznany mężczyzna, zalecając wgranie specjalnego programu, dopuszczającego drugi komputer do urządzenia emeryta.

- Musiałem mu pokazać jak chcę handlować, skąd ewentualnie środki pochodzą, że trzeba podać konta bankowe - tłumaczył dla TVP3.

Pierwsze niepokojące sygnały przyszły od Biura Informacji Kredytowej. Dotyczyły sprawdzanie jego danych przez nieznane osoby. Kolejne wiadomości przychodziły od instytucji finansowych, z których usług nigdy nie korzystał.

- Zaalarmowałem bank. Pani powiedziała, że jak one jeszcze nie wyszły. Karta zablokowana to się nie mam co bać - komentował dla TVP3.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo.

74-latek skierował zgłoszenie do banku zbyt późno. Pomimo działań prewencyjnych w ciągu minuty z konta zniknęło 45 tysięcy złotych.

Adwokatka seniora winą za kradzież środków obarcza bank. - W momencie, kiedy już nasz klient zawiadomił bank o nieprawidłowej transakcji, powinno dojść do skutecznego zablokowania jego konta - deklarowała.

Przedstawiciele banku bronią się, tłumacząc terminem zablokowania karty. Instytucja nie może blokować ani cofać transakcji, do których doszło przed zgłoszeniem do obsługi klienta.

- Wszystkie transakcje zlecone i autoryzowane przed zastrzeżeniem karty oraz wszystkie zautoryzowane przelewy mamy obowiązek wykonać - podało dla TVP biuro prasowe spółki.

Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Źródło: TVP3 Zdjęcie główne: Marek BAZAK/East News

Tagi: Szczecin
Powiązane