wtv.pl
wtv.pl

WTV.pl

Polsat i TVP dostały 5,3 mln zł na promocję działań rządu. Odpowiedź na interpelację

10 Marca 2021

Autor tekstu:

Alan Wysocki

Udostępnij:

Polsat i TVP uzyskały pieniądze od Ministerstwa Finansów i Polityki Regionalnej z racji promowania działań resortu. Mowa o ważnych inicjatywach społecznych, takich jak informowanie opinii publicznej o Funduszach Europejskich. Łącznie na środki fin

  • Ministerstwo przeznaczyło aż 6 611 323,24 złotych ze Skarbu Państwa. Kwoty podzielono na prasę, media internetowe, grupy mediowe, telewizje i radiostacje. Nie uwzględniono mediów obcojęzycznych

  • TVP i Polsat uzyskały łącznie 5 184 143,28 złotych brutto za promocję działań Rady Ministrów. Mowa o Funduszach Europejskich, Pakiecie Antywirusowym, a także promowaniu działań Ministerstwa Finansów i Polityki Regionalnej

  • Środki otrzymały także Fundacja Lux Veritatis, należąca do Tadeusza Rydzyka oraz Polskie Radio

Posłanka Platformy Obywatelskiej, Krystyna Skowrońska 26 stycznia skierowała interpelacje z pytaniem o realizację zadań promocyjno-informacyjnych przez ministerstwo. Odpowiedź ze strony sekretarza stanu, Waldemara Budy wpłynęła 26 lutego. Jak się okazało na liście 13 przedsiębiorstw znalazło się TVP i Polsat.

Polsat i TVP otrzymały pieniądze od rządu za promocję ważnych treści

TVP i Polsat otrzymały kwoty w transzach. Mowa o 282 237,82 i 2 402 540 i 2 499 359,46 złotych brutto. Jak wyjaśniają przedstawiciele rządu, środkami finansowano kampanie promujące działania rządu oraz resortu funduszy. Wymieniono budowanie wizerunku i świadomości dotyczącej Pakietu Antywirusowego, Funduszy Europejskich oraz Kampanii Dni Otwarte Funduszy Europejskich. Łącznie TVP i Polsat uzyskało 5 184 143,28 złotych brutto.

Obie stacje były uwzględnione w tej samej rubryce. Niemożliwe jest więc rozróżnienie, jakie kwoty otrzymał Polsat, a jakie Telewizja Polska. W rubryce nie znalazł się TVN. Nie wiemy, czy medium nie otrzymało oferty rządu, czy ją odrzuciło. 

Działania były współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z Funduszy Norweskich i EOG. Wskazano także, że dalsze prace resortu będą uzależnione od rozwoju sytuacji epidemicznej w kraju. 

Polskie Radio S.A. otrzymało w transzach 63 308,10, 159 900 i 240 000 złotych brutto za produkcję i emisję spotu reklamowego informującego o rządowym programie kierowanym do Kół Gospodyń Wiejskich, za informowanie o Funduszach Europejskich oraz za realizację przez Teatr Polskiego Radia słuchowiska teatralnego „PeerGynt” Henryka Ibsena. Łącznie PR S.A. uzyskało prawie pół miliona złotych, czyli 463 208 złotych brutto. 

Za realizację tych podobnych celów Fundacja "Lux Veritatis" uzyskała 34 440 i 79 500 złotych brutto. Kolejne popłynęło na konto Fundacji Tadeusza Rydzyka za emisję audycji o Funduszach Europejskich. 

Promocja treści w telewizji kosztowała resort 5 298 077,28 złotych - w prasie 65 188,99 złotych, w radiu 1 052 757,35 złotych, w internecie 195 299,62 złotych, domy mediowe - 6 152 492,35 złotych. Podsumowując, ministerstwo przeznaczyło aż 6 611 323,24 złotych. 

Poniżej przedstawimy listę pozostały mediów, które otrzymały wsparcie finansowe ze strony Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej za informowanie o ważnych inicjatywach rządu Mateusza Morawieckiego. Uwzględniony kwoty brutto.

  • Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. - 15 375 i 13 653 złotych za Zamieszczenie bannerów na portalach internetowych skierowanego do Kół Gospodyń Wiejskich w ramach działań informacyjno-promocyjnych oraz przygotowanie i publikacja jednej strony materiału informacyjnego skierowanego do Kół Gospodyń Wiejskich

  • Grupa Cogito Sp. z o.o - 28 536 złotych za Zamieszczenie materiałów informacyjnych w związku z promocją ustawy o Kołach Gospodyń Wiejskich

  • Fundacja Niedziela. Instytut Mediów - 22 999,99 złotych za Przygotowanie i publikacja trzech stron materiałów w zakresie działań informacyjno-promocyjnych skierowanych do Kół Gospodyń Wiejskich

  • TIME S.A - 21 992,39 złotych za przygotowanie i publikacja materiału informacyjno-promocyjnego o rządowym programie kierowanym do Kół Gospodyń Wiejskich w Super Expressie oraz publikacja materiału w serwisie SE.pl

  • Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k. - 155 455 złotych brutto za Konkurs dotacji na przeprowadzenie akcji partnerskiej dotyczącej Funduszy Europejskich na portalach internetowych

  • Media Group sp. z o.o - 2 549 010,55 złotych brutto za realizację kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej Funduszy Europejskich

  • SU58 Piotr Gałęzowski - 1 845 złotych brutto za zakup usług doradczych w zakresie zaplanowania i realizacji kampanii promującej III edycję Funduszy norweskich i EOG w mediach

  • Keino Grupa sp. z o.o. - 3 478 440 złotych brutto za opracowanie koncepcji kreatywnej oraz realizacja ogólnopolskiej kampanii promującej III edycję Funduszy norweskich i EOG w telewizji, radiu, internecie i prasie

  • ToroMedia Cezary Brzozowski” - 24 469,62 złotych brutto za przygotowanie wmontowanej w film transkrypcji dla każdego z 29 filmów upowszechniających rezultaty konkursu dotacji „Modelowa Rewitalizacja Miast” (MRM) oraz pilotażowych działań rewitalizacyjnych w 3 miastach w angielskiej oraz polskiej wersji językowej

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

źródło: [Sejm.gov]

Podobne artykuły

TV

Wpadka przed meczem w TVN24, reporter runął jak długi. "Strasznie wysokie krawężniki w Rosji są"

Czytaj więcej >
Na stronie TVP Info odświeżony został artykuł z 2020 roku uderzający w TVN

TV

TVP Info odświeża artykuł z 2020 roku. Uderza w nim w TVN i wskazuje, że stacja przez lata okłamuje swoich widzów

Czytaj więcej >

TV

Wpadka TVP w trakcie meczu Polska – Słowacja. Przerwano transmisję, padły serwery?

Czytaj więcej >
TRICOLORS/East News

TV

"Nasz nowy dom": Wszystko wyszło na jaw nt. produkcji. Będzie problem?

Czytaj więcej >

TV

"Nasz nowy dom" znika z anteny? Mamy stanowisko Polsatu

Czytaj więcej >

TV

Powrót Tuska w "Wiadomościach TVP". "Poziom manipulacji TVP rośnie"

Czytaj więcej >