wtv.pl > Polska > "Wiadomości" TVP w złej sytuacji. Badania są jednoznaczne
Julian Bakuła
Julian Bakuła 19.03.2022 08:16

"Wiadomości" TVP w złej sytuacji. Badania są jednoznaczne

Prowadzony przez Danutę Holecką program informacyjny jest mniej popularny od "Wydarzeń" Polsatu.
TRICOLORS/East News

Portal Wirtualne Media przedstawił wyniki badania "Skąd Polacy czerpią informacje o Polsce i świecie?" przeprowadzonego przez IBRiS oraz Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS). Punktem odniesienia dla wyników jest analogiczne badanie przeprowadzone w styczniu bieżącego roku. 

Badanie potwierdza, że najpopularniejszym źródłem, z którego czerpiemy informacje, są portale internetowe. Ich popularność wzrosła o 6 punktów procentowych względem wyników sprzed kwartału. 

Spadek odnotowały za to media społecznościowe, które jako główne źródło informacji o Polsce i świecie wskazało 29,5 proc. badanych. Wyżej pod względem popularności plasują się nie tylko portale internetowe, ale także telewizyjne programy informacyjne.

Najpopularniejsze programy informacyjne w telewizji

Jak podają Wirtualne Media, drugim najpopularniejszym źródłem informacji po portalach internetowych są dla Polaków według badania IBRiS i IBIMS "Wydarzenia" Telewizji Polsat (38,1 proc.).

Wyprzedziły one zarówno "Fakty" TVN (35,7 proc.) - które według styczniowego badania były najpopularniejszym telewizyjnym programem informacyjnym - jak i "Wiadomości" TVP (33,2 proc.). To niepocieszające wieści dla kierowniczki redakcji "Wiadomości" TVP Danuty Holeckiej.

Jeśli chodzi o kanały informacyjne, na prowadzeniu pozostaje TVN24 (35,7 proc. wskazań), wyprzedzając Polsat News (29,1 proc.) oraz TVP Info (26,9 proc.). TVP Info ma jednak wyraźną przewagę nad dwoma pozostałymi stacjami w grupie wiekowej 50-59 lat.

Jak podają Wirtualne Media, z badania IBRiS i IBIMS wynika, że na popularności straciły radio oraz prasa codzienna i tygodniki.

- Spadki prasy potwierdzają to, co wieszczy się od lat: uwaga Polaków masowo przenosi się do internetu. I na tym zjawisku wygrają ci, którzy będą potrafili skutecznie przejść transformację z papieru do internetu - tłumaczy przywoływany przez Wirtualne Media Marcin Wiśniewski z IBIMS.

Słabszy niż przed kwartałem wynik radia jest jednak zdaniem Wiśniewskiego chwilowym spadkiem, który nie naruszy silnej pozycji tego medium wynikającej z faktu, że nie wymaga ono wytężonej uwagi i pełni rolę "wypełniacza przestrzeni w samochodzie czy biurze".

Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Źródło: Wirtualna Polska / teleshow.wp.pl, wirtualnemedia.pl

Powiązane