TVP Kobieta miało podbijać rankingi oglądalności. Podbija, ale od końca
TVP Kobieta cieszy się najmniejszą popularnością wśród kanałów dostępnych na ósmym multipleksie
Po tygodniu od debiutu, liczyć może jedynie na 0,17% udziału w rynku
Dyrektorka stacji Iwona Bocian-Zaciewska twierdzi, że to duży sukces
Choć dyrektorka TVP Kobieta Iwona Bocian-Zaciewska otrąbiła już sukces swojego kanału, wszystko wskazuje na to, że bardzo się pospieszyła.
TVP Kobieta z wyjątkowo niską oglądalnością
Stacja telewizyjna miała być kanałem przeznaczonym dla nowoczesnych Polek, na którym znaleźć będą mogły treści sprofilowane specjalnie pod ich potrzeby - programy publicystyczne, poradnikowe, popularne seriale. Okazuje się jednak, że niewielki procent polskich kobiet dał się skusić na rozdmuchaną promocję.
Na spotach reklamowych zobaczyć mogliśmy największe gwiazdy Telewizji Polskiej, uśmiechające się i biegające wśród scenografii w pastelowych kolorach, m.in. Idę Nowakowską, Tomasza Kammela, czy Marzenę Rogalską, która niedługo po publikacji nagrań reklamowych, zrezygnowała ze współpracy z państwowym medium.
TVP Kobieta wystartowała 8 marca, a w ponad tydzień od debiutu jej wyniki zdecydowanie nie usatysfakcjonują Jacka Kurskiego. Według informacji portalu Wirtualne Media, kanał przyciągnął przed ekrany zaledwie 11 000 widzów, co przełożyło się jedynie na 0,17% udziału w rynku.
Blado nowy kanał tematyczny TVP wypada również na tle innych stacji o podobnym profilu - w okresie od debiutu TVP Kobieta, TVN Style uzyskał 0,5% udziału. Lepiej powodzi się również Polsatowi Cafe, który pochwalić się może 0,38%.
Dyrektorka kanału świętuje... sukces
Oczekiwać należy, że wiadomości na temat oglądalności nowego kanału państwowej telewizji nie ucieszą dyrektorki TVP Kobieta Iwony Bocian-Zaciewskiej, która przed premierą kanału podchodziła do niego z ogromnym entuzjazmem, podkreślając rolę, jaką pełnić będzie w życiu Polek.
- Chciałabym, żeby kobiety w Polsce za pół roku, rok, mogły powiedzieć o TVP Kobieta: to jest moje miejsce, to bliska mi stacja, tu odpoczywam, tu się relaksuję, tu też uczę się i znajduję inspirację do nowych aktywności - mówiła.
Cóż, z pewnością takich słów nie wypowiedzą Polki po pierwszym tygodniu działalności TVP Kobieta. Dyrektorka nie straciła jednak optymizmu i stwierdziła, że to wyjątkowo udany debiut.
- Bardzo się cieszę, ze znakomitego startu TVP Kobieta. Analizy danych telemetrycznych pokazują, że to jeden z najlepszych debiutów w segmencie kanałów tematycznych - powiedziała w rozmowie z WirtualneMedia.pl
Powodu do radości nie mają na razie nowi gospodarze kanału tematycznego Telewizji Polskiej. Póki co, największą popularnością wśród programów emitowanych przez stację cieszy się hiszpańska telenowela "Velvet".
(Zdjęcie wyróżniające pochodzi z nagrania "Nowy kanał - TVP Kobieta - już od marca!", zamieszczonego na kanale "Bądźmy razem. TVP" w serwisie YouTube - youtube.com/Bądźmy razem. TVP)
Źródło: gazeta.pl, wirtualnemedia.pl
Artykuły polecane przez redakcję WTV:
Wpadka w "Milionerach". Uczestniczka nie mogła dobrze odpowiedzieć
Kamil Durczok opublikował nagranie w środku nocy. O co chodzi?
Wojtunikowi udało się wygrać w sądzie z samym premierem. W tle materiały "ściśle tajne"