wtv.pl > Polska > PKO BP ostrzega swoich klientów. Oszuści wysyłają wiadomości SMS i dzwonią, podając się za pracowników banku
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 19.03.2022 09:14

PKO BP ostrzega swoich klientów. Oszuści wysyłają wiadomości SMS i dzwonią, podając się za pracowników banku

Pilne ostrzeżenie dla klientów PKO BP, otrzymują niebezpieczne SMS-y
Unsplash.com/Yura Fresh

- Oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane - ostrzega PKO BP. Klienci największego banku w Polsce znaleźli się na celowniku oszustów. Chwila nieuwagi i z konta znikną wszystkie twoje pieniądze. W ostatnim czasie na telefony masowo wysyłana jest wiadomość SMS. Przestępcy korzystają również z innych komunikatorów. Bank ujawnia najnowsze metody oszustów.

Fałszywa domena PKO BP pojawiła się w sieci. Do złudzenia przypomina oryginalną stronę banku. Klienci największego polskiego banku są w ostatnim czasie bombardowani nowymi metodami oszustów.

Dostałeś SMS-a od PKO BP? Bank ostrzega, że wiadomość prawdopodobnie nie pochodziła od nich.

Klienci PKO BP otrzymują podejrzane wiadomości SMS

- Uważaj na wszelkie wiadomości (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych Ci osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym, w których jesteś proszony o kliknięcie w link i podanie danych - pilnie apeluje do swoich klientów PKO BP.

Przestępcy, wykorzystując nieuwagę oraz nieznajomość działania banku chcą przejąć wrażliwe dane, w tym dane do logowania do bankowości internetowej oraz mobilnej.

Wpisanie danych do logowania do konta bankowego, a nawet podanie danych karty płatniczej skończy się nie tylko zniknięciem z konta wszystkich oszczędności.

Oszuści mogą próbować zaciągnąć na swoją ofiarę pożyczki, lub kupować rzeczy. Długi za nieuregulowane płatności zostaną podciągnięte pod nieświadomą niczego ofiarę przestępców.

Dostałeś SMS od banku i wydał się podejrzany? Najlepiej od razu go usuń. Nie klikaj w żadne linki przesłane od nieznanych ci osób. Mogą one instalować złośliwe oprogramowanie szpiegowskie.

Bank przypomina, o co nigdy nie poprosi cię pracownik

Atak na klientów PKO BP przybrał w ostatnim czasie na sile. Oszuści często wymuszają na swoich ofiarach działania, gdyż te boją się kosztownych obciążeń.

W specjalnym komunikacie bank przypomina, że pracownik nigdy nie poprosi klienta o to, by ten między innymi przelał swoje pieniądze na inne konto. - PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu - wskazuje bank.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:

Dodatkowo należy pamiętać, że pracownicy instytucji bankowych nigdy nie mogą prosić o podanie haseł dostępu do serwisów, gdzie logujesz się na konto bankowe. W rozmowie z oszustem można zostać poproszonym o podanie kodu BLIK.

- Nie wykonuj działań, o które prosi nieznany Ci nadawca w SMS-ie/wiadomości email - podkreśla PKO BP.

Można zgłosić każdą podejrzaną aktywność

Oszuści nieustannie zmieniają sposoby swoich działań. Nie ulega wątpliwości, że klienci PKO BP są grupą osób, które najczęściej trafiają w centrum zainteresowania przestępców.

Bank przypomina, że podejrzane SMS-y, czy telefony oraz wiadomości e-mail imitujące wiadomości od banku można zgłaszać w rozmowie z konsultantem (numer infolinii: 800 302 302 lub +48 81 535 60 60).

Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.

Artykuły polecane przez redakcję WTV

Źródło: wtv.pl Zdjęcie główne: Unsplash.com/Yura Fresh

Powiązane