Najpierw Credit Agricole, teraz Bank Millenium. Transakcje są podwójnie księgowane
W czwartek 2 września Credit Agricole zmagał się z awarią, w wyniku której transakcje były podwójnie księgowane. Bank zapewnia, że błąd został już naprawiony. Tymczasem z identycznym problemem zmaga się obecnie Bank Millenium.
Bank Millenium z awarią
Klienci Banku Millenium zgłaszają poważne problemy. Portal bankier.pl donosi, że transakcje dokonywane kartami są podwójnie księgowane.
Bank Millenium nie wydał oficjalnego komunikatu w tej sprawie. Na infolinii klienci słyszą komunikat, że “mogą występować problemy z rozliczeniem wczorajszych płatności kartami”.
Instytucja zapewnia, że pracuje nad rozwiązaniem problemu. Na razie nie wiadomo, kiedy pieniądze wrócą na konta poszkodowanych klientów.
Podwójne księgowanie w Credit Agricole
Z identyczną awarią zmagał się Credit Agricole. W czwartek zaniepokojeni klienci zgłaszali portalom bankier.pl i RMF FM, że z ich kont znikają pieniądze.
Jeden z czytelników przyznał, że Credit Agricole ponownie zaksięgował płatności z ubiegłego miesiąca. Inny klient zmagał się z dwukrotnym odrzuceniem płatności kartą, ponieważ jego konto było na minusie.
Kontakt z bankiem był utrudniony. Po godzinnych próbach Credit Agricole potwierdził, że faktycznie doszło do awarii, w wyniku której wybrane transakcje, dokonane nawet kilka miesięcy temu, są powtórnie księgowane.
Dzisiaj na oficjalnej stronie na Facebooku Credit Agricole zamieścił komunikat, w którym przeprosił klientów za zaistniałą sytuację. Instytucja zapewnia, że w nocy przywróciła prawidłowe stany na rachunkach.
Klienci domagają się odszkodowań i zmian w polityce informacyjne
Pod postem Credit Agricole pojawiło się dużo komentarzy od zdenerwowanych klientów. “Dzięki Bogu ze to awaria… niewiele się nie zgadzało, ale i tak słabo mi się zrobiło i zastanawiałam się czy ktoś mnie okradł”, czytamy w jednym z nich.
Niektórzy klienci domagają się nawet odszkodowań. Zbulwersowani użytkownicy zwracają uwagę, że w wyniku błędu po stronie Credit Agricole nie mogli robić zakupów czy tankować.
Inni użytkownicy zwracają uwagę na wadliwą komunikację z klientami i domagają się, aby przy następnej awarii pojawiły się oficjalne komunikaty w bankowej aplikacji i na stronie. Część klientów sugeruje wysyłanie powiadomień SMS, dzięki czemu stres związany z błędami systemowymi byłby znacznie mniejszy.
Byłeś świadkiem zdarzenia, które powinniśmy opisać? Napisz maila na adres [email protected]. Przyjrzymy się sprawie.
Artykuły polecane przez redakcję WTV