Facebook szykuje zmiany. Pixabay.com/Simon SteinbergerŹródło: Pixabay.com/Simon Steinberger
Wszystkie wideo autora Paweł Sekmistrz
Autor Paweł Sekmistrz - 9 Stycznia 2021

Mark Zuckerberg ma zlikwidować przycisk "Lubię to". O co chodzi?

Facebook zamierza wycofać przycisk "Lubię to" z niektórych stron na portalu. Dotyczyć ma to początkowo kilku, a następnie większej ilości fanpage'y. Serwis stawia także na bezpieczeństwo - dużo więcej uwagi poświęci wykrywaniu treści niedozwolonych przez regulamin.

  • Facebook planuje wprowadzić zmiany dotyczące fanpage'y
  • Zniknie przycisk "Lubię to", a większy nacisk portal położy na "bezpośredni" kontakt właścicieli stron z obserwatorami
  • Serwis zamierza też w większym stopniu dbać o bezpieczeństwo użytkowników

"Lubię to" to przycisk, który niemalże od samego początku istnienia Facebooka stanowi jego wizytówkę. Już wkrótce nie znajdziemy go w niektórych miejscach na stronie. 

Facebook szykuje zmiany 

Facebook to bez wątpienia najpopularniejszy serwis społecznościowy w historii internetu. Miesięcznie z portalu korzysta 2,4 miliarda osób, z czego aż 1,59 miliarda robi to każdego dnia. 

Badania wskazują, że najliczniejszą grupą odbiorców medium są mężczyźni w wieku od 25-34 lat (19 %), następnie mężczyźni między 18 a 24 rokiem życia (16 %), a zaraz za nimi plasują się kobiety w wieku 25-34 lat (13 %). 

Magdalena Adamowicz stanie przed sądem. Wdowa po Pawle Adamowiczu usłyszała zarzutyMagdalena Adamowicz stanie przed sądem. Wdowa po Pawle Adamowiczu usłyszała zarzutyCzytaj dalej

Najmniejszą popularnością Facebook cieszy się wśród nastolatków, którzy według statystyk, znacznie częściej sięgają po Snapchat i Instagram

Z portalu korzystają reprezentanci wszelkich grup zawodowych, a sam serwis jest też oczywiście narzędziem do promowania swojej działalności. Od gwiazd Hollywood, przez duże firmy, aż po drobne przedsiębiorstwa - dziś ciężko wyobrazić sobie, by najmniejszy choćby podmiot nie miał swojego fanpage'a. 

To właśnie na tego rodzaju stronach zmiany zamierza wprowadzić największy portal społecznościowy na świecie. Użytkownicy social media z pewnością będą zaskoczeni zmianami, jakie w serwisie zamierza wprowadzić Mark Zuckerberg. 

Bez "Lubię to", za to z większym bezpieczeństwem

Zmiany są na razie w fazie testów, ale już wkrótce dotyczyć będą wszystkich fanpage'y na Facebooku. Co może okazać się najbardziej zadziwiające - zniknie przycisk "Lubię to", a więc i licznik dotyczący "polubień". Władze portalu doszły do wniosku, że znacznie lepiej sprawdza się na stronach funkcja obserwowania - umożliwia wyświetlanie użytkownikom aktualizacji i lepszy kontakt właścicieli stron z internautami. 

Układ modelu fanpage'y ulegnie zmianie nie tylko w funkcjonowaniu, ale również wizualnie. Portal ma też ułatwić zarządcom stron poruszanie się między ich prywatnymi profilami, a służbowymi. 

Znacznie łatwiejszy ma być też kontakt pomiędzy promotorami swoich działalności lub osobami publicznymi, a użytkownikami obserwującymi ich konta. Całkowitej zmianie ulegnie forma tzw. Q&A (Pytania i odpowiedzi), która od tej pory ma być wyłącznie tekstowa. 

Facebook stawia również na bezpieczeństwo. Już teraz zapowiedziano, że znacznie większą niż dotychczas uwagę, serwis zamierza poświęcić kwestiom dotyczącym łamania regulaminu - treściom niezgodnym z prawem, mową nienawiści, a także pornografią. 

Źródło: gazeta.pl, whysosocial.pl

Artykuły polecane przez redakcję WTV: