wtv.pl
wtv.pl

WTV.pl

Pełnomocnik Obajtka ma pewne żądanie. Chce wycofania materiałów przez "Wyborczą"

4 Marca 2021

Autor tekstu:

Konrad Wrzesiński

Udostępnij:

Pełnomocnik Daniela Obajtka domaga się usunięcia materiałów "Gazety Wyborczej", przeprosin oraz 200 tys. zł zadośćuczynienia na Stowarzyszenie Zespół Tourette'a. "To medialny lincz", zapewnia Maciej Zaborowski, koment

Pełnomocnik prezesa Orlenu nazywa publikacje „Gazety Wyborczej” mieszanką insynuacji i pomówień, zaznacza „Rzeczpospolita”. W opinii Zaborowskiego doniesienia oparte są na niepoddanych weryfikacji nagraniach oraz niesprawdzonych informacjach uzyskanych od osób skazanych prawomocnymi wyrokami.

Zdaniem reprezentanta Daniela Obajtka rewelacje dziennika „w sposób bezprecedensowy” naruszają dobra osobiste szefa paliwowego giganta – „dobra w postaci czci, dobrego imienia i prawa do prywatności”.

W opinii Zaborowskiego ze strony „GW” doszło do „medialnego linczu”.

Pełnomocnik Daniela Obajtka zapowiada kroki prawne

Zdaniem pełnomocnika Daniela Obajtka w publikacjach dziennika naruszono ponadto prawo domniemania niewinności, będące jednym z podstawowych praw konstytucyjnych.

Użyte przez „Wyborczą” metody określono mianem działań niemających nic wspólnego z dziennikarską rzetelnością.

W przedsądowym piśmie, którego treść przytacza rp.pl, w imieniu swojego klienta Maciej Zaborowski domaga się od dziennika usunięcia opublikowanych materiałów, wystosowania przeprosin dla Daniela Obajtka oraz wpłaty 200 tys. zł na konto Stowarzyszenia Syndrom Tourette'a.

Zaznaczono, że jeśli warunki nie zostaną spełnione w wyznaczonym terminie, pełnomocnik Obajtka podejmie dalsze kroki prawne.

Taśmy Daniela Obajtka

Według rewelacji „Wyborczej” Daniel Obajtek, sprawując funkcję wójta gminy Pcim, miał jednocześnie kierować spółką TT Plast, mimo że jako samorządowiec nie miał do tego prawa.

Obecny prezes Orlenu miał usiłować wykończyć należącą do swojego wuja firmę Elektroplast, w której poprzednio pracował. Obajtek miał następnie skłamać pod przysięgą, czego dowodzić mają opublikowane przez „GW” taśmy.

źródło: rp.pl

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

  • Wpadka „Wiadomości” TVP. Na jednym pasku pomylono się aż trzykrotnie

  • „Byczy Burger” w Toruniu wywiesił szyld. Nie obsługują policjantów i ich rodzin

  • Wjechała autem w stację paliw. W końcu odkryto, co tak naprawdę ją do tego skłoniło

Podobne artykuły

Google Maps

Polska

Zbrodnia w Borowcach. Sąsiad opowiedział więcej o Jacku Jaworku. Mężczyzna miał spore problemy

Czytaj więcej >
W jednym z mieszkań w Międzyborzu policja odkryła zwłoki kobiety. Obok niej znajdowała się dwójka dzieci

Polska

Rodzeństwo zamknięte w mieszkaniu ze zmarłą matką. Dramat w woj. dolnośląskim

Czytaj więcej >

Polska

Lubelskie. Nie żyje 24-letni motocyklista, policja wydała apel

Czytaj więcej >
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News - zdjęcie ilustracyjne

Polska

Tragiczne skutki sobotniej burzy. Zniszczenia widoczne są w całej Polsce

Czytaj więcej >

Polska

Silne burze i deszcz w całej Polsce. IMGW wydało ostrzeżenia

Czytaj więcej >
W sobotę wieczorem w Poznaniu doszło do tragicznego wypadku. Nie żyją dwie osoby

Polska

W Poznaniu w aucie spłonęły dwie osoby. Wcześniej kierowca uderzył w słup trakcyjny

Czytaj więcej >