Biedronka. Marek BAZAK/East News
Źródło: Marek BAZAK/East News
Wszystkie wideo autora Alan Wysocki
Autor Alan Wysocki - 3 Lutego 2021

Nawet dwunastopak za darmo, inny produkt za 2 zł. Błąd w Biedronce na korzyść klienta

Sieć Biedronka ma na swoim koncie drugi błąd cenowy w nowym roku. Ponownie klienci mogli skorzystać na zadziwiającej promocji na napoje alkoholowe. Jak się okazuje, wpadka nie ograniczała się jedynie do nieprawidłowych nadruków. Sprawę nagłośnił portal wiadomoscihandlowe.pl.

  • W 2021 roku Biedronka dwukrotnie nieprawidłowo oznaczyła ceny na towarze. Działanie na korzyść klienta pozwoliło na zakup alkoholi po szokująco niskich cenach
  • 16 stycznia sprzedawano 12 puszek piwa za 1,69 zł. Wczoraj butelka Fresco została wyceniona na 1.99 zł
  • Błąd został już skorygowany, jednak konsumenci zdążyli się obłowić

Zdarzenie zostało odnotowane w ostatni wtorek w sieciach Biedronka. Pracownicy dyskontu przekazali dla dziennikarzy wiadomoscihandlowych.pl, że butelka wina półsłodkiego Fresco było sprzedawane po jedynie 1,99 zł za sztukę. 

Należy zaznaczyć, że cena regularna za napój oscyluje wokół 11 złotych. 

Sieć Biedronka ponownie przez omyłkę sprzedała produkt niemal za bezcen

Z relacji wiadomoscihandlowych.pl wynika, że błąd miał objąć nie tylko nadruków na etykiecie, ale także nieprawidłowego zaklasyfikowania w systemie kasowym. O sprawie władze sieci dowiedziały się w okolicach godziny 10. Już o 10:30 do pracowników regionalnych oddziałów skierowano wiadomość o wdrożeniu pilnych zmian.

"Kierowniku, proszę o pilne wydrukowanie i wymianę etykiety z indeksu: 377745 wino psl. Fresco Frizzante Fragola 0,75 l" - czytamy w SMS-ach, upublicznionych przez wiadomoscihandlowe.pl. Działanie nie było najprostsze przez wzgląd na niezbędne skorygowanie cen w systemie kasowym, do czego potrzebna było interwencja działu IT. 

Nie wiadomo też, ile osób mogło skorzystać z atrakcyjnej, choć niezamierzonej oferty Biedronki. Nie wiemy też, jakie straty mógł ponieść sklep. Biuro prasowe sieci, jak podają wiadomoscihandlowe.pl, potwierdziło podjęcie opisanych działań. Nagła reakcja mogła jednak nie powstrzymać klientów. 

TVN traci gwiazdę, spędził w stacji 20 lat. Co się wydarzyło?TVN traci gwiazdę, spędził w stacji 20 lat. Co się wydarzyło?Czytaj dalej

Jeszcze 16 stycznia pisaliśmy o kolejnej rewelacji, którą okazała się właśnie promocja na alkohol. Szczęśliwi posiadacze karty Moja Biedronka mogli zakupić 12 sztuk piwa za 1,69 zł. 

 - Cena promocyjna wynosi 1,69 zł za sztukę przy zakupie 12 sztuk z kartą Moja Biedronka, natomiast cena regularna produktu to 1,89 zł za puszkę. Błąd na wydrukowanych etykietach cenowych został natychmiast zgłoszony oraz skorygowany - komentowało dla portalu wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe sieci.

Przypomnijmy, że artykuł 543 Kodeksu cywilnego w jasny sposób określa warunki wystawiania ofert sprzedaży. "Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży" - możemy przeczytać.

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Źródło: [wiadomoscihandlowe.pl]