wtv.pl
wtv.pl

WTV.pl

Wiadomości TVP wzięły w obronę syna Beaty Szydło

19 Marca 2021

Autor tekstu:

Alan Wysocki

Udostępnij:

Dzisiejsze wydanie "Wiadomości" TVP wywołało niemałe emocje. Danuta Holecka wraz z Telewizją Polską postanowiła stanąć w obronie prezesa Orlenu i syna Beaty Szydło. Tłumaczono, że media sympatyzujące z Platformą Obywatelską, prowadzą "ohydn

  • "Wiadomości" TVP z 18 marca podjęły temat preparatu AstraZeneki, "medialnym ataku na syna Beaty Szydło", zasług Wojsk Obrony Terytorialnej, a także bieżącej sytuacji pogodowej

  • "Brudna gra mediów i opozycji" - brzmiał pasek, zaprezentowany przez Danutę Holecką. Według redakcji, Obajtek oraz syn Szydło jest ofiarą ataków "przybudówki Gazety Wyborczej" oraz Platformy Obywatelskiej

  • Obajtka i Tymoteusza broniono przez całe 4 minuty materiału

- Teraz media w natarciu, a konkretnie media sympatyzujące z Platformą Obywatelską, atakujące syna Beaty Szydło, bo dowiedziały się, że pracuje w prywatnej firmie, w której udziały ma Daniel Obajtek - tłumaczyła w "Wiadomościach" TVP Danuta Holecka. Prezenterka wyjaśniła, że działanie nie jest niezgodne z prawem i nie powinno budzić emocji, ponieważ były ksiądz przeszedł standardowy proces rekrutacji. 

Przypomnijmy, że niezależne media wysunęły podejrzenia jakoby Daniel Obajtek miał kierować z tylnego siedzenia spółką TT Plast, choć zabrania tego ustawa o samorządzie terytorialnym. Ówczesny wójt miał skłamać przed sądem w tej sprawie. Mówiono także o wykazie 15 drogich nieruchomości, a także pracy partnerki Obajtka w spółkach Skarbu Państwa. Jest to jedynie część oskarżeń, jakie ujawniły śledztwa dziennikarskie. 

Ostatnie wydanie "Wiadomości" TVP podjęło temat syna Beaty Szydło. Mówiono o "ohydnych" działaniach mediów

Marcin Tulicki przedstawił nagłówki Gazety Wyborczej, Wirtualnej Polski, Oko.press, Onetu, a także Gazety.pl. - To jest nieprawdopodobnie ohydne, co zrobiono temu człowiekowi, co zrobiono pani premier. Ciężko znaleźć cenzuralne słowa - przekonywał publicysta. Następnie przedstawiono doniesienia Oko.press, nazywając medium "przybudówką Gazety Wyborczej". - Jego pracownicy w sensacyjnym tonie opisali sensacyjną historię syna byłej premier, choć w tej historii sensacji jest, jak na lekarstwo - przekonywał Tulicki. 

Przedstawiono wyjaśnienia pełnomocnika Tymoteusza. Syn europarlamentarzystki miał nigdy nie rozmawiać z Danielem Obajtkiem. Sam ma pełnić przeciętną funkcję. Od 2019 roku realizuje obowiązki zawodowe w formie umowy o pracę. Komentatorzy "Wiadomości" TVP przedstawili działania pracy jako "patologiczne", "ohydne". Redaktorów nazwano zaś hienami. 

Telewizja Polska dotarła nie tylko do autorki tekstu, ale też do jej byłego partnera. - Autorem tekstu jest była radna Sojuszu Lewicy Demokratycznej w Łodzi - wskazał Tulicki. Nie wspomniano jednak, że Bianka Mikołajewska, bo o niej mowa, pełniła funkcję radnej 19 lat temu, bo do 2001 roku. Nie wspomniano także, że niektórzy dziennikarze TVP także zajmowali się polityką. Michał Rachoń jeszcze w 2012 roku był rzecznikiem prasowym sopockiego oddziału Prawa i Sprawiedliwości.

Dorota Kania opowiedziała o Piotrze Niemczyku. - Ciekawe, jak by się czuła ona, gdyby zaczęto opisywać jej związki, na przykład z Piotrem Niemczykiem, czyli byłym mężem, który pracował w Urzędzie Ochrony Państwa, a wcześniej Gazety Wyborcze - dodawała. "Wiadomości" TVP podejrzewały, że Niemczyk pomagał Mikołajewskiej pozyskanie informacji do artykułu. 

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Źródło: [Wiadomości TVP]

Podobne artykuły

TV

Wpadka przed meczem w TVN24, reporter runął jak długi. "Strasznie wysokie krawężniki w Rosji są"

Czytaj więcej >
Na stronie TVP Info odświeżony został artykuł z 2020 roku uderzający w TVN

TV

TVP Info odświeża artykuł z 2020 roku. Uderza w nim w TVN i wskazuje, że stacja przez lata okłamuje swoich widzów

Czytaj więcej >

TV

Wpadka TVP w trakcie meczu Polska – Słowacja. Przerwano transmisję, padły serwery?

Czytaj więcej >
TRICOLORS/East News

TV

"Nasz nowy dom": Wszystko wyszło na jaw nt. produkcji. Będzie problem?

Czytaj więcej >

TV

"Nasz nowy dom" znika z anteny? Mamy stanowisko Polsatu

Czytaj więcej >

TV

Powrót Tuska w "Wiadomościach TVP". "Poziom manipulacji TVP rośnie"

Czytaj więcej >