wtv.pl
Wiadomości TVP

Wiadomości TVP/13.03.21/screen

"Wiadomości" TVP policzyły, ile kosztować mógł zegarek Daniela Obajtka

13 Marca 2021

Autor tekstu:

Alan Wysocki

Udostępnij:

Dzisiejsze wydanie "Wiadomości" TVP zaskakuje. Dziennikarze Telewizji Polskiej przyjrzeli się dłoniom Daniela Obajtka. Okazuje się, że prezes Orlenu ma na ręku zegarek. Radosław Sikorski zarzucał wygórowany koszt gadżetu. Wyliczono, ile k

  • Dzisiejsze "Wiadomości" TVP poprowadził Michał Adamczyk. Osobny materiał poświęcono Danielowi Obajtkowi. Opatrzył go pasek "Opozycja atakuje i sięga po kłamstwa"

  • - Prawda kontra kłamstwo. To drugie stało się orężem opozycji w politycznej walce - zaczął oburzony Michał Adamczyk. Okazało się, że kłamać miał Radosław Sikorski

  • Zegarek kosztował 100 razy mniej, niż zarzucał były minister w rządzie Donalda Tuska

Dzisiejsze "Wiadomości" TVP poświęcono dzisiejszej sytuacji epidemicznej. Komentowano też kontrowersje wokół Funduszy Unijnych i powiązaniu ich z przestrzeganiem zasad praworządności przez państwa członkowskie. Następnie odniesiono się do Daniela Obajtka i jego zegarka. "Opozycja atakuj i sięga po kłamstwa" - czytamy w pasku. Autorem materiału był Konrad Wąż. 

Dzisiejsze wydanie "Wiadomości" TVP odkryły zegarek Obajtka. Ile mógł kosztować?

- Prawda kontra kłamstwo. To drugie stało się orężem opozycji w politycznej walce. Kłamie między innymi Radosław Sikorski, który zarzucił Danielowi Obajtkowi posiadanie niewyobrażalnie drogich zegarków. Ten odpowiedział i podał ich faktyczną wartość, 100 razy niższą, niż podawał Sikorski. Przeprosin ani sprostowanie nie było, ale opozycja i tak kontynuuje oparte na fake newsach ataki na prezesa Orlenu - zaczął Michał Adamczyk. 

Radosław Sikorski na wstępie zaznaczył, że nie zna się na zegarkach i nie wie, czy wpis jest prawdziwy. Podał jednak doniesienia o zegarku Daniela Obajtka, który miał kosztować 250 tysięcy złotych. Kolejny zegarek miał kosztować 160 tysięcy złotych. - Sławomir Nowak przy tym zabiegu, to mały harcerzyk - cytował Konrad Wąż. 

Następnie przedstawiono ujęcia z konferencji prasowej samorządowca, by przedstawić oświadczenie, jakie opublikował za pośrednictwem Twittera. - Panie pośle, muszę pana rozczarować. Od podanych kwot należy odjąć dwa zera. Eurodeputowany nie powinien powielać fake newsów - odczytał dziennikarz "Wiadomości" TVP.

Daniel Obajtek, chcąc zapewnić o niskich kosztach zegarka, udostępnił jego dokładne zdjęcie. - Najdroższe modele tej marki kosztują około 3,5 tysiąca złotych. Najtańsze niecałe 400 złotych - wylicza pracownik Telewizji Polskiej. - Opozycja atakuje też rodzinę Daniela Obajtka. Posłowie Platformy Obywatelskiej, Agnieszka Pomaska i Zbigniew Konwiński zorganizowali konferencje prasową przed domem brata prezesa Orlenu, Bartłomieja Obajtka - dodawał Wąż. 

Dziennikarze "Wiadomości" TVP tłumaczyli, że posłowie opozycji zarzucali przedsiębiorcy posiadanie ukrytego majątku. Dowodem miał być między innymi akt notarialny z 2013 roku. - Z obliczeń PO wynika, że nieruchomość kosztuje 5 milionów złotych. Cena metra kwadratowego miała przekraczać 17 tysięcy złotych - wyliczał redaktor. Następnie przedstawiono ujęcia kosztownych nieruchomości polityków Platformy Obywatelskiej, w tym samego Radosława Sikorskiego. 

Parlamentarzystów Koalicji Obywatelskiej porównano do Janusza Palikota. 

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

  • Najnowszy komunikat ws. szczepionek. Dotyczy Polski i liczby dawek

  • Spotkał się z Kaczyńskim w zaciszu jego gabinetu. Ujawnia, jaki jest naprawdę

  • Zapukają do drzwi i sprawdzą. ZUS zaostrzył kontrole

Źródło: [Wiadomości TVP]

Podobne artykuły

TV

Danuta Holecka wróciła do "Wiadomości" TVP

Czytaj więcej >

TV

Wpadka przed meczem w TVN24, reporter runął jak długi. "Strasznie wysokie krawężniki w Rosji są"

Czytaj więcej >
Na stronie TVP Info odświeżony został artykuł z 2020 roku uderzający w TVN

TV

TVP Info odświeża artykuł z 2020 roku. Uderza w nim w TVN i wskazuje, że stacja przez lata okłamuje swoich widzów

Czytaj więcej >

TV

Wpadka TVP w trakcie meczu Polska – Słowacja. Przerwano transmisję, padły serwery?

Czytaj więcej >
TRICOLORS/East News

TV

"Nasz nowy dom": Wszystko wyszło na jaw nt. produkcji. Będzie problem?

Czytaj więcej >

TV

"Nasz nowy dom" znika z anteny? Mamy stanowisko Polsatu

Czytaj więcej >