Wóz transmisyjny TVP. Flickr/Piotr DrabikŹródło: Flickr/Piotr Drabik
Wszystkie wideo autora Krystian Mowel
Autor Krystian Mowel - 25 Czerwca 2020

Międzynarodowa organizacja krytykuje TVP. Zarzuty są poważne

Zagraniczna organizacja Reporterzy bez Granic (RSF) skrytykowała działania TVP. Oskarżenie rzucane ze strony zrzeszenia dziennikarzy są niezwykle poważne. Padają słowa o "mowie nienawiści". Dostało się też "Wiadomościom".

Organizacja Reporterzy bez Granic odniosła się głównie do działalności Telewizji Polskiej podczas wciąż trwającej kampanii wyborczej. Niezależne zrzeszenie dziennikarzy uznało, iż TVP w swoich programach, także w wieczornych "Wiadomościach" w dużym stopniu faworyzuje ubiegającego się o reelekcję prezydenta Andrzeja Dudę, a z kolei Rafał Trzaskowski przedstawiany jest w jak najgorszym świetle.

Wiadomości w ogniu krytyki

Jak twierdzą Reporterzy bez Granic, TVP nie dba o równy dostęp kandydatów na prezydenta do mediów publicznych i wyróżnia tylko startującego ponownie prezydenta Andrzeja Dudę. „Debata prezydencka, którą TVP transmitowała 17 czerwca, dała wyraźne wrażenie bezpośredniej interwencji politycznej w decyzje redakcyjne” – stwierdzono w raporcie RSF. „Większość pytania została przygotowana specjalnie dla ultrakonserwatywnego i nacjonalistycznego kandydata rządu, koncentrując się na takich tematach jak małżeństwa homoseksualne, edukacja religijna czy relokacja uchodźców” - czytamy w raporcie organizacji przywołanym przez portal Wirtualne Media. Dziennikarze zwracają również uwagę na usunięcie sondy i uznanie jej za nieważna, na temat tego kto zwyciężył debatę prezydencką. Według wyników to Rafał Trzaskowski odniósł sukces, jednak TVP zaznaczyło, iż głosowanie zostało nieuczciwie przekłamane przez 600 botów. Dostało się także "Wiadomościom". Zdaniem organizacji są one nieobiektywne.

Stosowanie mowy nienawiści w TVP?


Stowarzyszenie RSF zarzuciło TVP również stosowanie mowy nienawiści i szerzenie dezinformacji. Dziennikarze zwracają szczególnie uwagę na stanowisko, jakie przybierane jest w Telewizji Polskiej w stosunku do organizacji LGBT. Dyrektor ds. regionu Unii Europejskiej i Bałkanów w RSF Pavol Szalai uważa, że TVP nie służy interesowi publicznemu, tylko działa w interesach rządu, a zamiast zwalczać dezinformacje – kreuje ją.

DZISIAJ GRZEJE: 1. Premier zapowiedział nieoczekiwane pilne zmiany. Dotyczą powrotu dzieci do szkół, rodzice mogą się martwić 2. Nie przegap 500 Plus na przyszły rok. Kroki, jakie trzeba podjąć, aby nie przepadły ci pieniądze

Szalai wezwał również polski rząd do przywrócenia niezależności KRRiT, który za panowania partii rządzącej stracił jakiekolwiek znaczenie. Dziennikarze dążą również do nałożenia na Polskę sankcji za łamanie unijnej praworządności i zasady wolności mediów.

ZOBACZ TAKŻE:

    1. Trzeci sondaż i trzecia porażka obecnego prezydenta. W drugiej turze brakuje mu już 3 pkt. procentowych
    2. Kolejne pieniądze popłyną do Polaków. Prezydent właśnie podpisał ustawę. "Dudowe" 1400 plus
    3. Absurdalny atak Wiadomości TVP na Rafała Trzaskowskiego. Materiał przejdzie do historii, zadziwiające zarzuty
    4. Mateusz Morawiecki niespodziewanie zapytany o TVP. Padła zadziwiająca odpowiedź, zaatakował TVN
    5. Padła kluczowa deklaracja ministerstwa. Ważne informacje dla wszystkich uczniów, chodzi o naukę od września
    6. Niebezpieczna awaria w sieci Orange. Routery i modemy mogą się palić

Źródło: rmf24.pl, Wirtualne Media

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj wtv.pl na: Google News