wtv.pl
wtv.pl

WTV.pl

TVP wprowadziło widzów w błąd? Afera z "Pytanie na śniadanie", zwolnieni otwarcie komentują

24 Sierpnia 2020

Autor tekstu:

Konrad Wrzesiński

Udostępnij:

TVP podjęło decyzję o zwolnieniu Tamary Gonzalez Perea'y i Roberta El Gendy'ego z funkcji prowadzących "Pytania na śniadanie". I choć stacja swój wybór tłumaczyła niskim poziomem oglądalność programów prowadzonych przez dw&o

Popularna śniadaniówka Telewizji Polskiej przechodzi istotne zmiany. Najnowszym przykładem roszad w redakcji "Pytania na śniadanie" było zwolnienie z pracy Tamary Gonzalez Perea'y (znanej również jako Macademian Girl) oraz Roberta El Gendy'ego. Informacje o odejściu z pracy dziennikarzy, których na stanowisku zastąpić mają Katarzyna Cichopek i Marcin Kurzajewski, jako pierwszy podał dziennik "Fakt". Sposób przekazania decyzji o zakończeniu współpracy z dwójką prowadzących trudno uznać za wyraz klasy TVP.

TVP podało fałszywe powody zwolnienia dziennikarzy?

Wirtualna Polska wskazuje, że informację o zwolnieniu z pracy prowadzący "PnŚ" otrzymali niespełna dobę przed planowanym pojawieniem się przez nich w studio. TVP po prostu wykreśliło dziennikarzy z obowiązującego grafiku, swą decyzję tłumacząc niską oglądalnością, jaką osiągały programy prowadzone przez Macademian Girl i El Genduy'ego. Rozgoryczenia decyzją Telewizji Polskiej nie kryła nie tylko Tamara Gonzalez, ale również jej fani. Dyskusja po części przeniosła się do internetu.

W mediach społecznościowych Gonzalez trwa dyskusja dotycząca zarówno weryfikacji dość sensacyjnych doniesień "Faktu", jak i rzeczywistych powodów zwolnienia prezenterów. Zdaniem popularnej blogerki tłumaczenia mówiące o niskiej oglądalności należy uznać za kłamstwo, mimo że dziennikarze prowadzili program w terminie z reguły cieszącym się mniejszym zainteresowaniem telewidzów. "Akurat słupki mieliśmy bardzo dobre, nawet wielokrotnie zdarzało się, że lepsze niż konkurencja. [...] Dostaliśmy jako para najgorzej oglądający się w PNS dzień tygodnia, a i tak nie daliśmy się pogrzebać. O czymś to świadczy", pisze Gonzalez.

"Podjęto decyzję, żeby wymienić nas na inną parę. Dlaczego? O to już pytaj producentów programu, bo ja nie mam odpowiedzi", czytamy w odpowiedzi byłej już prowadzącej na komentarz innej użytkowniczki Instagrama, która wskazała, że absolutnie nie rozumie decyzji Telewizji Polskiej. "Witaj w klubie", odparła zaskoczona wyjątkowo szybkim zwolnieniem dziennikarka.

Źródło: Fakt / WP

Konrad Wrzesiński

Absolwent American Studies Center. Prywatnie miłośnik sportu i literatury pięknej, w szczególności polskiej i rosyjskiej.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: wtv@iberion.pl

Podobne artykuły

Jacek Kurski w Opolu chwali swoich pracowników, mówi o ataku na TVP i kieruje złośliwą uwagę w kierunku Donalda Tuska

TV

Kurski wskazuje, że inna telewizja ma "niemal jeden do jeden oprawę TVP INFO". Dodał, że jego stacje zapewniają wolny wybór w mediach

Czytaj więcej >

TV

Nie żyje dziennikarka TVP. Zmarła redaktor Izabela Pieczara

Czytaj więcej >
Joanna Moro

TV

Echa nieudanego występu Joanny Moro na "Wakacyjnej Trasie Dwójki". Pracownik TVP stracił pracę?

Czytaj więcej >

TV

Ruszają Wydarzenia 24. Telewizja ma być konkurencją dla TVN24

Czytaj więcej >

TV

Maciej Orłoś ostro o odejściu z TVP. "Kieruje tym cynicznie prezes Kurski"

Czytaj więcej >
Wpadka Nowa Zelandia

TV

Wpadka nowozelandzkiej minister. Podczas wywiadu do pokoju wszedł jej syn. To, co pokazał okazało się wyjątkowo zaskakujące

Czytaj więcej >