Zastanawiający spot Polskiej Fundacji Narodowej. Morawiecki w roli osoby, która przyczyniła się do upadku "imperium zła"
Ukazał się drugi spot Polskiej Fundacji Narodowej promujący film "Poland: The Royal Tour"
Premier Morawiecki przedstawiony został jako człowiek, który przyczynił się do upadku "imperium zła"
Opozycja krytykuje wydanie pieniędzy publicznych na "peany na temat Morawieckiego"
"The Royal Tour to amerykańska seria znanych programów telewizyjnych, przedstawiająca podróż przez dany kraj z głową państwa. Autorem tej międzynarodowej produkcji filmowej jest Peter Greenberg, wielokrotnie nagradzany Emmy reporter i producent. W polskiej edycji w rolę przewodnika wciela się premier Mateusz Morawiecki" - informowała w lipcu 2019 roku Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
Dokument ma przedstawiać Polskę jak kraj nowoczesny, który zarazem czerpie ze swojej historii i tradycji. Film przedstawia między innymi Warszawę, Wrocław, Kraków czy Wieliczkę oraz Auschwitz, Malbork, Gdynię czy Hel.
- Staramy się z powrotem wywalczyć swoje miejsce na mapie Europy, na mapie świata. Jednym z elementów jest dbałość o dobre imię Polski. Mamy wiele instrumentów, żeby inspirować innych i być potęgą turystyczną - tłumaczył cel powstania filmu przywoływany przez gov.pl premier Mateusz Morawiecki.
Pod koniec lutego, niemal dwa lata po premierze dokumentu, Polska Fundacja Narodowa zdecydowała się wypuścić drugi spot promujący dokument Petera Greenberga "Poland: The Royal Tour". Oglądając spot, można jednak odnieść wrażenie, że film opowiada nie tyle o Polsce, ile o samym premierze.
Polska Fundacja Narodowa wypuściła laurkę dla premiera
Mateusz Morawiecki przedstawiany jest w udostępnionym przez Polską Fundację Narodową spocie jako "światowy przywódca", który "mając zaledwie 11 lat, rozpoczął w podziemiu walkę o wolność. Nim skończył 19 lat, był wielokrotnie porywany, aresztowany i bity przez SB. Przeciwstawił się prześladowcom i przyczynił do upadku "imperium zła"" - opowiada w spocie Peter Greenberg.
Jak podaje tvn24.pl, politycy opozycji krytycznie oceniają wydawanie przez Polską Fundację Narodową publicznych pieniędzy na działania mające poprawiać wizerunek premiera. - Polska Fundacja Narodowa przypomniała peany na temat Morawieckiego, gdzie wyszło, że właściwie Morawiecki wygrał bitwę pod Grunwaldem - przywołuje słowa Katarzyny Lubnauer z KO tvn24.pl.
- Pokazywanie takich spotów czy serii spotów reklamowych jest przekazem do wewnątrz: premier Morawiecki jest naszym premierem, premier Morawiecki jest prawdziwym liderem - mówi z kolei cytowany przez tvn24.pl Tomasz Trela z Lewicy.
Jak podaje tvn24.pl, dokładne koszty produkcji filmu nie są znane, jednak wiadomo, że realizowany przez Polską Fundację Narodową projekt "Reputacja", w ramach którego powstał film, kosztował w sumie niemal 17,5 mln zł.
W ramach tego samego projektu promowano także opowiadający o siostrze Faustynie Kowalskiej film "Miłość i Miłosierdzie". - Te setki milionów złotych publicznych pieniędzy z publicznych spółek powinny być wydawane w zupełnie innym miejscu. Potrzebuje tego polska gospodarka, potrzebuje tego polski system ochrony zdrowia - ocenia przywoływany przez tvn24.pl Krzysztof Śmiszek z Lewicy.
Źródło: tvn24.pl, gov.pl
Artykuły polecane przez redakcję WTV:
Tusk o Obajtku: Zastanawiałbym się, czy zlecić mu prowadzenie stacji benzynowej
Kaja Godek: Kościoły są atakowane, ponieważ liderzy Strajku Kobiet de facto do tego wezwali
Mateusz Morawiecki bohaterem klipu PFN. Wyliczono wszystkie jego zasługi