Żabka wypuściła kontrowersyjną reklamę. youtube/Sieć sklepów Żabka PolskaŹródło: youtube/Sieć sklepów Żabka Polska
Wszystkie wideo autora Michalina Kobla
Autor Michalina Kobla - 5 Marca 2020

Żabka pogrążyła się właśnie najnowszą reklamą. Kto ją wymyślił?

Żabka nie ma w ostatnim czasie dobrej passy wizerunkowej. Jakiś czas temu media ujawniły dramatyczne szczegóły relacji między ajentami a siecią. Teraz sklep wypuścił reklamę, która może przelać czarę goryczy.

Problemy ajentów, jako pierwsza ujawniła "Gazeta Wyborcza". Z jej artykułu mogliśmy dowiedzieć się, że właściciele placówek toną w długach o wysokości nawet 100 czy 200 tys. zł. Nie zmniejsza ich nawet nieludzka praca po paręnaście godzin dziennie.

- Nie było mnie stać na pracownika, więc spędzałam w sklepie po 17 godzin dziennie. To był codzienny stres, presja i praca ponad siły. W efekcie mam 120 tys. długu i nic więcej - powiedziała Anna Mendrok, była ajentka Żabki.

Dziś na grobie Pawła Królikowskiego nie zobaczymy kwiatów. Poruszająca, ostatnia wola rodziny aktoraDziś na grobie Pawła Królikowskiego nie zobaczymy kwiatów. Poruszająca, ostatnia wola rodziny aktoraCzytaj dalej

Żabka miała m.in. wymuszać na ajentach sprzedawanie produktów w cenie niższej niż ta, po której dokonali zakupu od sieci.

Po publikacji artykułu Żabka domagała się jego cofnięcia oraz groziła podjęciem kroków prawnych. „Twierdzenia zawarte w treści materiału są bezzasadne, a informacje wprowadzają w błąd opinię publiczną oraz godzą w dobre imię Spółki, a także ponad czterech tysięcy franczyzobiorców tworzących sieć Żabka" - mogliśmy przeczytać w oświadczeniu.

Jak łatwo się domyślić, artykuł bynajmniej nie zniknął z sieci a problemami ajentów zaczęły interesować się kolejne media oraz politycy. W Sejmie miała miejsce konferencja prasowa, przedstawicieli franczyzobiorców sieci oraz posłów Lewicy Razem w sprawie powołania stowarzyszenia, które ma zbadać skalę problemu.

Żabka wypuszcza seksistowską reklamę

Tymczasem Żabka prowadzi regularną politykę marketingową tak, jakby nic się nie stało. Choć takiemu stanowi rzeczy, samemu w sobie trudno się dziwić, zaskakuje jawnie seksistowski wydźwięk jednej z ostatnich reklam, zaprezentowanych przez sieć.

Widzimy w niej jak dwie klientki sklepu debatują nad gotowymi daniami. Jedna zauważa, że niepotrzebnie spędzała tyle czasu w kuchni, skoro mogła już wcześniej zdecydować się na ich zakup. Dzięki temu zyskałaby czas na "realizację swoich pasji".

DZISIAJ GRZEJE: 1. Tajemnicze nocne spotkanie Andrzeja Dudy z prezesem PiS. Spiskowali?
2. Rodzina, fani i przyjaciele żegnają Pawła Królikowskiego. Tłumy na pogrzebie uwielbianego aktora

- A jakie ty masz pasje? - pyta druga z kobiet.

- Tak z głowy to ci teraz nie powiem - odpowiada z niezbyt rozgarniętą miną.

Warto podkreślić, że wraz z początkiem marca wiele sieci skupia swoją politykę marketingową na dniu kobiet. Przykładowo, Bolt zdecydował się na zniżki dla kobiet, wynoszące dokładnie tyle, ile tzw. pay gap. Na tym tle reklama Żabki wydaje się szczególnie oburzająca.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Reprezentant Polski na wylocie z klubu. Piłkarz usłyszał propozycję nie do odrzucenia
  2. Seniorzy mają powody do radości. Do ich kieszeni trafią dodatkowe pieniądze z ZUS
  3. Wrocławski ksiądz: epidemia to kara za homoseksualizm. Skandaliczne kazanie
  4. Nastolatek szkalowany przez sąd za tęczowy herb miast. Paranoja i kuriozum
  5. Choć płacił składki całe życie, nie dostał emerytury. Patologia systemu
  6. Wykolejenie superszybkiego pociągu. 21 osób rannych, akcja helikoptera, porażające wiadomości z Europy

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj wtv.pl na: Google News