wtv.pl
wtv.pl

WTV.pl

"Wiadomości" TVP wyjątkowo zaczęły się od sprostowania. Winę zrzucono na Piotra Kraśko

21 Grudnia 2020

Autor tekstu:

Konrad Wrzesiński

Udostępnij:

W wieczornym wydaniu "Wiadomości" TVP przeproszono SKOK Stefczyka za materiały pochodzące z marca i kwietnia 2015 roku. Działania Telewizji Polskiej to efekt prawomocnego wyroku sądowego. Na antenie szybko znaleziono też winnego całej sytuacji.

    • W głównym wydaniu "Wiadomości" TVP pojawiły się przeprosiny dla SKOK-u Stefczyka

  • "Telewizja Polska wyraża w związku z zaistniałą sytuacją ubolewanie", usłyszeliśmy z ust Edyty Lewandowskiej

  • Natychmiast wskazano również, że redakcją kierował wówczas Piotr Kraśko

Prowadząca "Wiadomości" TVP zapowiedziała sprostowanie informacji za materiały wyemitowane w 2015 roku.

Główne pasmo informacyjne Telewizji Polskiej zaserwowało nam jednak coś, co bardziej przypominało komunikat połączony z przeprosinami.

"Wiadomości TVP" przepraszają

W oficjalnym oświadczeniu TVP przeproszono Spółdzielczą Kasę Oszczędnościowo-Kredytową im. Franciszka Stefczyka, konsumentom znaną przede wszystkim jako Kasa Stefczyka.

Edyta Lewandowska mówiła o "naruszeniu jej dobrego imienia i renomy materiałami wyemitowanymi w marcu i kwietniu 2015 roku w TVP1 i TVP Info dotyczącymi wyprowadzania funduszy członków Kas Spółdzielczych do podmiotów prywatnych".

Kolejno wspomniano "występowanie nadużyć i kradzieży stanowiących podstawę do wszczęcia śledztw przez uprawnione organy państwowe, które to materiały zostały zilustrowane ujęciami przedstawiającymi Kasę Stefczyka, choć nie odnosiły się one i nie miały związku z działalnością Kasy Stefczyka".

Na zakończenie prowadząca wieczorne wydanie "Wiadomości" dziennikarka przekazała: – Telewizja Polska wyraża w związku z zaistniałą sytuacją ubolewanie, a niniejsze oświadczenie zostaje złożone na skutek przegranego procesu sądowego.

Wszystkiemu winny Kraśko

Sprawa przeszłaby zapewne bez echa, gdyby wzmianka, która padła na początku oświadczenia.

Już w pierwszym zdaniu Lewandowska zaznaczyła bowiem, że redakcją kierował wówczas Piotr Kraśko, obecnie prowadzący "Fakty" TVN. Tym samym znaleziono, jak się zdaje, winnego całego sytuacji.

Dziennikarz był związany z Telewizją Polską jeszcze od czasów PRL. Od 27 maja 2008 był gospodarzem głównego wydania "Wiadomości". Funkcję szefa redakcji objął w styczniu 2012 roku.

Cztery lata później, tuż po nadejściu "dobrej zmiany", Kraśko został odsunięty od prowadzenia programu. Współpracę z TVP zakończył w styczniu 2016 roku. Na stanowisku redaktora naczelnego programu zastąpiła go wówczas Marzena Paczuska-Tętnik.

źródło: "Wiadomości" TVP

Podobne artykuły

TV

Wpadka przed meczem w TVN24, reporter runął jak długi. "Strasznie wysokie krawężniki w Rosji są"

Czytaj więcej >
Na stronie TVP Info odświeżony został artykuł z 2020 roku uderzający w TVN

TV

TVP Info odświeża artykuł z 2020 roku. Uderza w nim w TVN i wskazuje, że stacja przez lata okłamuje swoich widzów

Czytaj więcej >

TV

Wpadka TVP w trakcie meczu Polska – Słowacja. Przerwano transmisję, padły serwery?

Czytaj więcej >
TRICOLORS/East News

TV

"Nasz nowy dom": Wszystko wyszło na jaw nt. produkcji. Będzie problem?

Czytaj więcej >

TV

"Nasz nowy dom" znika z anteny? Mamy stanowisko Polsatu

Czytaj więcej >

TV

Powrót Tuska w "Wiadomościach TVP". "Poziom manipulacji TVP rośnie"

Czytaj więcej >