Tadeusz Rydzyk. ALEX MARCINOWSKI/East NewsŹródło: ALEX MARCINOWSKI/East News
Wszystkie wideo autora Anna Dymarczyk
Autor Anna Dymarczyk - 17 Stycznia 2021

Tadeusz Rydzyk w tarapatach? Światło dzienne ujrzały bezlitosne liczby dot. Radia Maryja

Złe wieści dla Tadeusza Rydzyka. W ostatnim badaniu serwisów o tematyce religijnej, Radio Maryja zaliczyło ogromny spadek względem konkurencji. W tej chwili na czoło wysunęły się portale Deon.pl i Aleteia.pl. O czym mogą świadczyć takie wyniki? Jakie portale lepiej sprawdziły się ostatnio w zajmowaniu religijnej niszy?

Czy w najbliższym czasie media Rydzyka zdołają się podnieść? Bardzo prawdopodobne, szczególnie, gdy wokół mediów Tadeusza Rydzyka wybuchną kolejne kontrowersje. 

Tadeusz Rydzyk ma kłopoty? Portal Radia Maryja spadł w rankingu

Badania wykonane przez grupę Mediapanel i opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazały, jak wyglądały statystyki dot. mediów o profilu religijnym

Jak się okazało, na czoło wysunął się portal Deon.pl z 2,2 mln internautów odwiedzających go przez cały grudzień. To 7,58% wszystkich użytkowników internetu w Polsce - wynik może nie powalać, ale dla portalu religijnego jest naprawdę przyzwoity. 

Na drugim miejscu znalazła się Aleteia.org.pl, z wynikiem 1,69 mln użytkowników w ciągu miesiąca. Portal prowadzony jest przez Katolicką Agencję Informacyjną. Na trzeciej pozycji pojawiła się Opoka.org.pl znajdująca się pod zarządem Fundacji Opoka. 

Wyciekły nowe, zadziwiające taśmy polityków PiS. „Temu damy, to nasz gościu jestWyciekły nowe, zadziwiające taśmy polityków PiS. „Temu damy, to nasz gościu jest". Jak zareaguje kierownictwo partii?Czytaj dalej

Ostatnim spośród portali o milionowych zasięgach pod koniec roku była Niedziela.pl z 1,1 mln użytkowników odwiedzających. 

Radio Maryja pojawiło się w zestawieniu dopiero na piątym miejscu, choć liczba odwiedzających nie wydaje się być mała - 988 tys. użytkowników to wciąż sporo. Pytanie jednak, dlaczego jednak liczba odwiedzających zmalała aż o 138 tys.?

Prawdopodobnie to właśnie kosztem mediów Tadeusza Rydzyka wzrosły wszystkie trzy, które w tej chwili znajdują się na najwyższych pozycjach w rankingu - w porównaniu z listopadem, wzrost portalu Deon wynosi aż 23,2%, czyli około 414,7 tys. nowych użytkowników. 

Co mogło spowodować spadek?

W pierwszej kolejności warto przyjrzeć się temu, dlaczego lider, Deon.pl, mógł zanotować tak wysoki wzrost zainteresowania czytelników. Przede wszystkim warto zauważyć, że zmieniło się jego kierownictwo - ze względu na różnicę zdań, co do misji i wizji portalu prezentowanej przez nowego właściciela Wydawnictwa WAM, Jakuba Kołacza, do którego należy strona, ze swojego piastowanego przez wiele lat stanowiska odszedł Piotr Żyłka, ustępując miejsca nowemu kierownikowi. 

Nowym redaktorem naczelnym został jezuita, o. Paweł Kosiński, a funkcję menagera objął Krzysztof Fijałek, który wcześniej pracował jako naczelny Interii. To oznacza, że pojawił się człowiek, który ma duże doświadczenie w promowaniu treści i który rzeczywiście był w stanie zając się stroną dobrze od strony formalnej.

Radio Maryja trafiło więc na trudną konkurencję - oprócz tego, że treści prezentowane przez Deon, Aleteię czy Opokę są o wiele bardziej zrównoważone niż to, co proponują media Rydzyka, to w dodatku idą z duchem czasu i odpowiednich strategii dla tego typu mediów, którym niezwykle trudno jest się wypromować. 

Tadeusz Rydzyk musi więc pomyśleć, w jaki sposób pchnąć swój portal do przodu, by nie przegrać z konkurencją, która staje się coraz silniejsza.

źródło: [wirtualnemedia.pl]

Artykuły polecane przez redakcję WTV: