"Pytanie na śniadanie" przebiło całkowicie "Dzień dobry TVN". Przykry nokaut dla konkurencji czy inna przyczyna?
Poranny program TVP „Pytanie na śniadanie” znalazł szczególne miejsce w sercach widzów, których zdają się nie płoszyć kolejne wpadki w studio Telewizji Polskiej. „Dzień Dobry TVN” na pewno nie miało powodów do radości, widząc statystyki opublikowane przez ekspertów badających rynek mediowy i telewizyjny. Liczby nie kłamią, „Pytanie na śniadanie” niekwestionowanym liderem, jednak nie wskazany trend również w TVP może zaowocować sporą dawką nerwów.
Od lat „Dzień Dobry TVN” walczy o widza z „Pytaniem na śniadanie”
W pędzie przygotowań do pracy czy szkoły Polacy chętnie włączają telewizory, a „Pytanie na śniadanie” stara się by odbiorca, wybrał propozycję publicznego nadawcy. Zarówno „Dzień Dobry TVN”, jak i program TVP, porusza aktualne problemy społeczne. Niektóre z nich dotyczą tematów błahych, jak na przykład najnowsze jesienne trendy, jednak część z nich dotyka ważnych aspektów, które mają realny wpływ na polskie społeczeństwo. We wczorajszym programie dyskutowano między innymi o podejściu uczniów i dzieci do bezpieczeństwa sanitarnego w szkole. Materiał z rozmowy prowadzących „Pytanie na śniadanie” z zaproszonymi gośćmi obejrzeć można na oficjalnej stronie programu pytanienasniadanie.tvp.pl. Wirtualna Polska podaje, że zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Nielsen Audience Measurment dla portalu Wirtualne Media, „Pytanie na śniadanie” zupełnie przebiło „Dzień Dobry TVN”. Różnica jest znacząca, jednak w siedzibie przy ulicy Woronicza ratownicy Jacka Kurskiego nie powinni siadać na laurach. Przekazano niebezpieczny trend i dotyczy on śniadaniówek obu stacji.
„Pytanie na śniadanie” z największą oglądalnością we wrześniu
Według badania Nielsen Audience Measurment zlecone przez Wirtualne Media, to właśnie „Pytanie na śniadanie” jest liderem na rynku programów śniadaniowych. Program TVP oglądało we wrześniu średnio 439,3 tys. osób, podczas gdy największego rywala, „Dzień Dobry TVN”, niemal o 100 tys. osób mniej. Śniadaniówka TVN we wrześniu gromadziła przed telewizorami średnio 347,4 tys. widzów. Na podium znalazł się jeszcze „Nowy dzień z Polsat News” z wynikiem średniej oglądalności na poziomie 301,5 tys. osób. Niestety eksperci nie pozostawiają złudzeń. Wszystkie telewizje znalazły się w niebezpiecznej sytuacji.
Widzowie coraz częściej rezygnują z telewizji, wyniki mówią same za siebie
Agencja przeprowadzająca badania podkreśliła, że „Pytanie na śniadanie” w ciągu roku straciło ponad 30 tys. widzów, natomiast ”Dzień Dobry TVN” ponad 40 tys. Wyniki te powinny dać do myślenia producentom oraz władzom obu stacji. Polacy coraz częściej całkowicie rezygnują z kablówki i chętnie korzystają z telewizji internetowych oraz serwisów VOD. Najmniejszy spadek wśród widzów odnotował „Nowy dzień z Polsat News”, który stracił jedynie około 6 tys. osób mniej w stosunku do zeszłorocznego wyniku.
Zdjęcie wyróżniające to kadr z programu "Pytanie na śniadanie" dostępnego na stronie pytanienasniadanie.tvp.pl
Źródło: TeleShow Wirtualna Polska