pko bp. (zd. il.) Pixabay/jarmoluk
Źródło: (zd. il.) Pixabay/jarmoluk
Wszystkie wideo autora Wiktor Ćwikliński
Autor Wiktor Ćwikliński - 5 Sierpnia 2020

PKO BP przestrzega. Pieniądze znikają z kont, próby wyłudzenia wyglądają, jak oryginalne komunikaty

PKO BP ostrzega swoich klientów przez próbą oszustwa ze strony osób podszywających się m.in. pod policjantów. Na swojej stronie internetowej bank zamieścił komunikat na temat nowej metody. Można stracić oszczędności całego życia. Wszyscy klienci muszą zachować szczególną ostrożność.

Bank PKO BP w obszernym komunikacie wyjaśnia na czym polega oszustwo. Przestępcy stali się bardzo pomysłowi.

PKO BP ostrzega

Jak informuje bank oszuści podszywają się pod funkcjonariuszy Służb Mundurowych np.: policjanta, wojskowego jak również członków rodziny np.: wnuka, pracownika banku lub innej instytucji a także np. lekarza, marynarza lub "każdą inną osobę, która chce nawiązać relację".

Zgodnie z komunikatem oszuści mogą prosić o takie przysługi jak zrobienie przelewu przez iPKO, IKO, telefon, SMS, komunikator internetowy, podanie danych do logowania i autoryzacji (np. kody SMS, kody z karty kodów, tzw. karty zdrapki), kodów BLIK, otworzenie wiadomość o podejrzanej treści lub kliknięcie w załącznik, pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport a także zakup kryptowaluty bitcoin. - "W rzeczywistości oszuści chcą zdobyć Twoje dane i wykorzystać je do kradzieży pieniędzy z konta" - informuje bank.

Bank PKO BP namawia wszystkich podejrzewających że mogą być ofiarami oszusta o kontakt z bankiem pod numerem  800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora). 

pko bp

W komunikacie bank przypomina również, że nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, żadnego dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza takiego, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu a także, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego) ani o wykonanie przelewu.

Warto uważać i przestrzec znajomych i bliskich, aby nikt nie padł ofiarą oszustwa. 

Koniecznie obejrzyj nieziemsko prosty i szybki przepis na przepyszny posiłek!