OBI. MARCIN GADOMSKI/AGENCJA SE/East NewsŹródło: MARCIN GADOMSKI/AGENCJA SE/East News
Wszystkie wideo autora Michalina Kobla
Autor Michalina Kobla - 13 Kwietnia 2020

Nielegalna praktyka w jednej z dużych sieci? Klienci po wejściu do sklepu mają być zmuszani są do kupna produktu, za który nie dostają paragonu

OBI w związku z wdrożeniem nowych, rządowych rozporządzeń, zdecydowało się na nietypową praktykę. Klienci po wejściu do sklepu zmuszani byli do zakupu rękawiczek i nie otrzymywali za nie paragonu. Sprawą zainteresowały się lokalne media oraz Miejski Rzecznik Konsumentów.

Sprawę nagłośnił portal moja-ostroleka.pl, zaalarmowany przez jedną z czytelniczek. Przed wejściem do miejscowego sklepu klienci zmuszani byli do zakupu rękawiczek i to bynajmniej nie jednorazowych, a ogrodowych w cenie 1 zł. Za transakcję nie otrzymywali paragonu. Rękawiczki należało również zdezynfekować.

Kolejne osoby zupełnie zwolnione z abonamentu. Jeśli nie jesteście na liście, możecie zapłacić wysoką karęKolejne osoby zupełnie zwolnione z abonamentu. Jeśli nie jesteście na liście, możecie zapłacić wysoką karęCzytaj dalej

OBI wyszło z dziwną praktyką

Redakcja portalu postanowiła zapytać o zdanie Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Andrzej Bednarczyk zapewnił, że sklep powinien oferować bezpłatne rękawiczki jednorazowe. Sieć przyznała się do błędu. 

DZISIAJ GRZEJE: 1. Wyciągnięto wpis Andrzeja Dudy, o którym wolałby zapomnieć. "Razem z kolegami ponad prawem"
2. Mężczyzna wyjeżdżał z garażu, nie zauważył swojej żony. Potrącił kobietę, w ciężkim stanie trafiła do szpitala

 - Opisana sytuacja była wynikiem błędnej interpretacji obowiązku noszenia rękawiczek, który wprowadziliśmy na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 31.03.2020 r. Według wytycznych nałożono obowiązek noszenia rękawiczek jednorazowych podczas zakupu towarów lub usług. Niestety, incydentalnie odnotowujemy sytuacje, kiedy chwilowo nie dysponujemy wystarczającą ilością rękawiczek, aby wesprzeć klientów w ich obowiązku. Tak też było w opisanej sytuacji. Osoba, która nie posiada rękawiczek, nie powinna być dopuszczona do realizacji zakupów - odpowiedziała portalowi Agata Laskowska, koordynator ds. komunikacji.

 - Intencją była pomoc klientowi, niestety w nieodpowiedni sposób, za co serdecznie przepraszamy. Jednocześnie potwierdzamy, że powiadomiliśmy pracowników, aby podobne sytuacje nie miały miejsca - wyjaśnia sieć.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Ministerstwo podało wskaźniki ilości zachorowań na 100 tys mieszkańców. Zobacz w którym województwie jest najwyższy
  2. Lista wyjść pierwszej potrzeby rozszerzona. Obywatele jednego z krajów nie muszą rezygnować z niektórych działań
  3. Wyciągnięto wpis Andrzeja Dudy, o którym wolałby zapomnieć. "Razem z kolegami ponad prawem"
  4. Zatrważające nagranie samochodu. Auto wyleciało w powietrze, kierowca był nietrzeźwy
  5. Epidemia koronawirusa. Najnowsze tragiczne dane z Polski, w święta zmarło wiele osób
  6. Smutna wiadomość z Chin. Sobota była najgorszym dniem od dawna