Lidl czy Biedronka? Sprawdzili, gdzie zrobisz najtańsze zakupy
Porównano ceny koszyków klientów, dzięki czemu wiadomo, gdzie najbardziej opłacało się robić zakupy w listopadzie
Agencja ASM Sales Force przekazała, że na podstawie zebranych danych najmniej zapłaciliśmy w Auchan, a najwięcej korzystając z usług e-grocery
Biedronka uplasowała się w środku stawki, natomiast Lidl zajął drugie miejsce
Szczególnie w obecnym okresie widać, że Lidl oraz Biedronka należą do najchętniej wybieranych przez Polaków sklepów. Badanie ASM Sales Force przyniosło jednak zaskakujące informacje na temat najpopularniejszych dyskontów i ich cen za poszczególne produkty.
Badania ujawniły, że to nie uwielbiane dyskonty, takie jak Lidl okazały się najkorzystniejszym wyborem dla konsumentów. Pieniądze stracili też ci, którzy zakupy robią w Biedronce. Dane nie pozostawiają żadnych złudzeń, a opublikowanie zestawienia i określenie konkretnych różnic w cenach w koszcie zakupu tych samych produktów może okazać się cenną lekcją dla wszystkich klientów.
Ani Biedronka, ani Lidl. Gdzie w listopadzie zapłaciliśmy za zakupy najmniej?
Widząc tłumy w sklepach największych dyskontów, takich jak m.in. Lidl wiele osób może być zaskoczonych pozycją lidera w zestawieniu przygotowanym przez ASM Sales Force. Na wykresie stworzonym na podstawie przeprowadzonych badań dziwi nie tylko pierwsza, ale i ostatnia pozycja.
Ogromnym zaskoczeniem w całym zestawieniu okazały się właśnie zakupy poprzez internet. Najczęściej to właśnie ta forma uzupełniania zapasów stawiana jest przez klientów na piedestale oszczędności czasu i pieniędzy. O ile z tym pierwszym można się zgodzić, to już z drugim argumentem nie.
ASM Sales Force porównało koszyki zakupowe w listopadzie. W oparciu o dane ustalono, że to klienci robiący zakupy we francuskiej sieci Auchan zapłacili najmniej. Za produkty przy kasie uiścili 204,81 złotych.
Również osoby wybierające z oferty Lidla mogą być zadowoleni ze swoich konsumenckich wyborów, gdyż to właśnie niemiecki dyskont zajął w zestawieniu drugie miejsce. Tutaj przyszło klientom uregulować przy kasie 211,54 złotych, czyli zaledwie 6,73 złotego więcej niż u lidera badania Auchan.
Zakupy internetowe były w listopadzie najmniej opłacalne
ASM Sales Force dowiodło jednocześnie, że osoby korzystające z usług e-grocery, czyli na przykład frisco.pl, czy polskikoszyk.pl zapłacili za produkty zdecydowanie więcej niż w pozostałych badanych miejscach.
Za przykładowy listopadowy koszyk konsumenci korzystających z tej formy robienia zakupów zapłacili aż 263,18 złotych. To spora różnica również w stosunku do średniej kwoty wynoszącej 223,25 złotego.
Czy klienci przepłacali za produkty w Biedronce?
Uwielbiana przez Polaków sieć Biedronka, a jednocześnie największy konkurent Lidla na polskim rynku, uplasowała się w połowie stawki. Klienci ani nie zapłacili za listopadowy koszyk zdecydowanie więcej, ani nie zaoszczędzili na wybieraniu dyskontu z sympatycznym zwierzęciem w logo.
Zgodnie z ustaleniami ASM Sales Force w Biedronce trzeba było wydać nieco mniej, niż wynosi średnia, czyli 219,81 złotych. Z całością zestawienia opublikowanego na stronie agencji można zapoznać się poniżej.
Źródło: ASM Sales Force ; asmsalesforce.pl
Źródło: Wirtualna Polska / asmsalesforce.pl