wtv.pl > Polska > Specjaliści ostro o losie małego Polaka i zdalnej szkole: "Dzieci cierpią, mają dość"
Konrad Wrzesiński
Konrad Wrzesiński 19.03.2022 08:45

Specjaliści ostro o losie małego Polaka i zdalnej szkole: "Dzieci cierpią, mają dość"

Dzieci tracą na zdalnej nauce
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Wyniki badania przeprowadzonego przez Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego przytacza RMF FM. Wynika z niego, że wbrew zapewnieniom Ministerstwa Edukacji Narodowej nauka zdalna, delikatnie rzecz ujmując, nie okazała się sukcesem.

Zdaniem niemal 75 proc. rodziców, którzy wzięli udział w badaniu, największą wadą proponowanego modelu jest brak pracy nauczycieli z dziećmi i skupianie się na zlecaniu wykonywania zadań.

Dzieci i "zlecająca zadania szkoła"

"To, co wyłania się z badań, to obraz szkoły nie uczącej, ale zlecającej zadania", przekazał stacji doktor Grzegorz Całek z UW. "Dzieci są skazane na samodzielną pracę. Licealista ma pewne strategie uczenia, potrafi sam się uczyć, ale trudno sobie wyobrazić, że samodzielnie będzie się uczyło dziecko z klas szkoły podstawowej 1-3. Dzieci muszą być uczone", dodał.

Znaczna część rodziców wskazała też na problemy natury technicznej. Co czwarty badany wskazał, że ma problem z umożliwieniem dziecku dostępu do internetu czy komputera. Sytuacja najgorzej przedstawia się w rodzinach wielodzietnych. Część ankietowanych opisywała sytuację, w której na czwórkę dzieci przypada zaledwie jeden komputer. Skarżono się także na brak odpowiedniej ilości miejsca, by móc zapewnić wszystkim dzieciom spokojną naukę.

"Największym problemem zdalnej szkoły jest ogólne zmęczenie i znużenie dzieci", wskazują uczeni, cytowani przez RMF FM. "Dzieci, tak jak my dorośli, cierpią. Mają już dość tej sytuacji, tego zamknięcia, w którym już siedzimy od miesiąca", dodają.

Badanie udział wzięło przeszło 8 tys. rodziców. Ankieta miała charakter anonimowy.

Źródło: rmf24.pl

Tagi: Polska