wtv.pl Polska Szczepionka na COVID. Ujawniamy prawdę nt. problemów z kolejnym etapem rejestracji
WTV.pl

Szczepionka na COVID. Ujawniamy prawdę nt. problemów z kolejnym etapem rejestracji

19 marca 2022
Autor tekstu: Konrad Wrzesiński

Nie milkną echa wokół zamieszania wywołanego zmianami w kolejce do szczepień. O zapowiedzi Michała Dworczyka , wywołanej rzekomo interwencją samego Jarosława Kaczyńskiego , pisaliśmy TUTAJ .

Pytania wywołuje nie tylko przyjęta przez rządzących, zmieniana raz po raz kolejność, ale również wydajność samego programu szczepień .

Przypomnijmy, że od ubiegłego piątku, 15 stycznia, na konkretne terminy w punktach szczepień umawiają się seniorzy z grupy 80 plus. Według zapewnień mają być szczepieni od 25 stycznia .

22 stycznia ruszyły zapisy dla osób między 70. a 80. rokiem życia. W efekcie, jak wskazuje Wirtualna Polska, już od późnych godzin nocnych przed punktami szczepień zaobserwować można było ciągnące się kolejki seniorów, którzy chcieli mieć szansę na przyjęcie szczepionki przeciw COVID-19.

Szczepionka na COVID. Miejsc zabrakło jeszcze przed otwarciem przychodni

Powołując się na relacje osób ze wspomnianej grupy, jakie zaczęły pojawiać się w mediach społecznościowych, portal wskazuje, że uruchomiony dziś proces rejestracji na przyjęcie dawki dla osób z grupy 70+ po raz kolejny zobrazował niewydolność systemu.

Choć infolinia miała zostać otwarta o 6 rano, w licznych miejscach dodzwonienie się do placówki okazuje się niemożliwe. W części z nich brakuje już terminów.

W pierwszej godzinie zarejestrowało się ponad 66 tys. pacjentów 70 plus. Odnotowujemy bardzo duży ruch na infolinii, która w szczycie notowała ponad 300 tys. wywołań na minutę , poinformowano na Twitterze.

Byłem naprawdę cierpliwy. Na 84 próby telefonicznej rejestracji rodziców do szczepienia, dodzwoniłem się trzy razy. W tym: dwa razy rozłączyło mnie po podaniu wszystkich komunikatów a raz było tak słabe łącze że nie było szans się dogadać. Współczuję seniorzy , pisze jeden z użytkowników platformy.

Część osób informowała, że po próbie dodzwonienia się na infolinię już po godzinie 6:00 w słuchawce pojawiał się komunikat, który informował, że rejestracja rusza od godziny 6 rano.

Mimo problemów profil Narodowego Programu Szczepień zapewniał, że linia działa bez zarzutu .

źródło WP / Twitter

Artykuły polecane przez redakcję WTV:

Obserwuj nas w
autor
Konrad Wrzesiński
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@wtv.pl
polska świat polityka gospodarka gwiazdy tv pogoda opinie ekologia