TVP Kobieta miało podbijać rankingi oglądalności. Podbija, ale od końca
-
TVP Kobieta cieszy się najmniejszą popularnością wśród kanałów dostępnych na ósmym multipleksie
-
Po tygodniu od debiutu, liczyć może jedynie na 0,17% udziału w rynku
-
Dyrektorka stacji Iwona Bocian-Zaciewska twierdzi, że to duży sukces
Choć dyrektorka TVP Kobieta Iwona Bocian-Zaciewska otrąbiła już sukces swojego kanału, wszystko wskazuje na to, że bardzo się pospieszyła.
TVP Kobieta z wyjątkowo niską oglądalnością
Stacja telewizyjna miała być kanałem przeznaczonym dla nowoczesnych Polek, na którym znaleźć będą mogły treści sprofilowane specjalnie pod ich potrzeby - programy publicystyczne, poradnikowe, popularne seriale. Okazuje się jednak, że niewielki procent polskich kobiet dał się skusić na rozdmuchaną promocję .
Na spotach reklamowych zobaczyć mogliśmy największe gwiazdy Telewizji Polskiej , uśmiechające się i biegające wśród scenografii w pastelowych kolorach, m.in. Idę Nowakowską, Tomasza Kammela, czy Marzenę Rogalską, która niedługo po publikacji nagrań reklamowych, zrezygnowała ze współpracy z państwowym medium.
TVP Kobieta wystartowała 8 marca, a w ponad tydzień od debiutu jej wyniki zdecydowanie nie usatysfakcjonują Jacka Kurskiego . Według informacji portalu Wirtualne Media, kanał przyciągnął przed ekrany zaledwie 11 000 widzów, co przełożyło się jedynie na 0,17% udziału w rynku.
Blado nowy kanał tematyczny TVP wypada również na tle innych stacji o podobnym profilu - w okresie od debiutu TVP Kobieta, TVN Style uzyskał 0,5% udziału. Lepiej powodzi się również Polsatowi Cafe, który pochwalić się może 0,38%.
Dyrektorka kanału świętuje... sukces
Oczekiwać należy, że wiadomości na temat oglądalności nowego kanału państwowej telewizji nie ucieszą dyrektorki TVP Kobieta Iwony Bocian-Zaciewskiej , która przed premierą kanału podchodziła do niego z ogromnym entuzjazmem, podkreślając rolę, jaką pełnić będzie w życiu Polek.
- Chciałabym, żeby kobiety w Polsce za pół roku, rok, mogły powiedzieć o TVP Kobieta: to jest moje miejsce, to bliska mi stacja, tu odpoczywam, tu się relaksuję, tu też uczę się i znajduję inspirację do nowych aktywności - mówiła.
Cóż, z pewnością takich słów nie wypowiedzą Polki po pierwszym tygodniu działalności TVP Kobieta . Dyrektorka nie straciła jednak optymizmu i stwierdziła, że to wyjątkowo udany debiut.
- Bardzo się cieszę, ze znakomitego startu TVP Kobieta. Analizy danych telemetrycznych pokazują, że to jeden z najlepszych debiutów w segmencie kanałów tematycznych - powiedziała w rozmowie z WirtualneMedia.pl
Powodu do radości nie mają na razie nowi gospodarze kanału tematycznego Telewizji Polskiej. Póki co, największą popularnością wśród programów emitowanych przez stację cieszy się hiszpańska telenowela "Velvet" .
(Zdjęcie wyróżniające pochodzi z nagrania "Nowy kanał - TVP Kobieta - już od marca!", zamieszczonego na kanale "Bądźmy razem. TVP" w serwisie YouTube - youtube.com/Bądźmy razem. TVP)
Źródło: gazeta.pl, wirtualnemedia.pl
Artykuły polecane przez redakcję WTV: