Biedroń wykorzystał zdjęcie Krystyny Pawłowicz w swojej kampanii. "Nie bądź jak Kryśka"
-
W sobotę na profilu Roberta Biedronia pojawiła się grafika zachęcająca do przyłączenia się do Wiosny
-
Zdecydowano się na skorzystanie z wizerunku Krystyny Pawłowicz, jednak nie przypadło to do gustu internautom
-
Pod postem Roberta Biedronia pojawiły się komentarze mówiące o tym, iż jest to w złym guście i partia powinna zachęcać sowim programem i argumentami, a nie straszeniem sędzią TK
Zapewne efekt, jaki osiągnął Robert Biedroń , nie jest tym, który zakładano przy publikacji postu. Z założenia śmieszna grafika spotkała się ze sporym zniesmaczeniem ze strony użytkowników Facebook'a oraz wyborców popierających Wiosnę.
Zaledwie po niecałej godzinie od publikacji pod grafiką na profilu Roberta Biedronia przeważają komentarze mówiące, że nie był to dobry wybór . Co ciekawe Krystyna Pawłowicz nie jest pierwszą osobą związaną z Prawem i Sprawiedliwością, której wizerunek został wykorzystany w tej akcji.
Krytyka pod adresem Roberta Biedronia i Wiosny w związku z grafiką z wizerunkiem Krystyny Pawłowicz
Wyborcy Roberta Biedronia wydają się nieco rozczarowani faktem, że polityk dołączył do grona partii, które zamiast oferować konkretny program i plany mające przekonać ludzi, prezentuje populistyczne chwyty działające na zasadzie antypatii .
Od lat, szczególnie młodzi wyborcy, zauważają, że nie wystarcza im kampania oparta na zastraszaniu „co PiS zrobi po dojściu do władzy” i na odwrót: zastraszanie przez PiS tym, co Platforma Obywatelska wprowadzi po tym, jak przejmie stery w Sejmie. Co ważne właśnie taki powód swojego odejścia podała Joanna Mucha , która po latach opuściła szeregi PO i dołączyła do ruchu Polska 2050 Szymona Hołowni (więcej na ten temat przeczytasz > TUTAJ <).
— Nie bądź jak Kryśka! Zmień Polskę z nami bo inaczej zrobi to Krysia z Jarkiem ! Zapraszamy do Wiosna Biedronia — napisał pod grafiką opublikowaną na Facebooku Robert Biedroń. Niestety akcja nie okazała się sukcesem wizerunkowym , a sami poplecznicy partii byłego prezydenta Słupska przekazali mu kilka uwag dotyczących tej „śmiesznej” akcji.
Wyborcy Wiosny rozczarowani pomysłem na kampanię
Nie ulega wątpliwości, iż obecnie trwa złoty czas dla partii lewicowych . Polacy coraz częściej deklarują poparcie dla tej strony sceny politycznej, a według sondażu CBOS z 2020 r. młodzi obywatele po raz pierwszy od prawie 20 lat częściej wyrażają swoją sympatię dla lewicy niż prawicy.
— W 2020 roku odsetek młodych Polaków (18-24 lata) o poglądach lewicowych wzrósł w stosunku do poprzedniego roku niemal dwukrotnie, osiągając najwyższy poziom w historii naszych badań (30%) — poinformowało Centrum Badania Opinii Społecznych (CBOS) 8 lutego na swoim Twitterze.
Robert Biedroń niestety nie wpisał się w potrzeby wyjątkowo licznej grupy i nie zyskał ich sympatii, prezentując w zamyśle zabawną i frywolną kampanię zachęcającą do zasilenia szeregów partii Wiosna. Pod grafiką z Krystyną Pawłowicz pojawiły się krytyczne komentarze.
Źródło: screen Facebook.com @RobertBiedron
Głównym zarzutem stawianym wobec takiej formy działalności promocyjnej jest to, że wyborcy oczekują konkretnych rozwiązań mających poprawić sytuację w kraju , a nie kolejną przepychankę między jednym obozem a drugim pod tytułem „zobaczcie, jak będzie źle, gdy oni będą rządzić”.
To nie pierwsza tego typu akcja
Dziwić może tutaj tylko fakt, iż użycie wizerunku Krystyny Pawłowicz nie było pierwszym , które pojawiło się na oficjalnych kanałach Wiosny. Dopiero jednak udostępnienie przez Roberta Biedronia grafiki z sędzią Trybunału Konstytucyjnego spowodowało falę krytyki .
[EMBED-2097] [EMBED-2098]
Zarówno w przypadku użycia przez Wiosnę zdjęcia Zbigniewa Ziobro i podpisanie go określeniem „miękiszona” , jak i skorzystanie z niechęci, jaką wzbudza Jarosław Kaczyński , nie wywołało tak jednoznacznego niezadowolenia.
Źródło: Facebook.com @RobertBiedron @WiosnaBiedronia / CBOS
Artykuły polecane przez redakcję WTV: