"Wiadomości" TVP zdeklasowane przez TVN. "Fakty" triumfują w rankingu oglądalności
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w styczniu 2021 pozycję lidera pod kątem oglądalności osiągnęły „Fakty”. Proponowany przez TVN dziennik oglądało 1,15 mln osób ze wspomnianej grupy.
Pasmo zaliczyło tym samym 1,61-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku, wynika z analizy przeprowadzonej przez Wirtualne Media.
Na drugim miejscu znalazły się proponowane przez Polsat „Wydarzenia” , które śledziło 788 tys. osób. Program odnotował tym samym znaczny, aż 11,95-procentowy spadek. Podium w grupie 16-49 lat zamyka „Teleexpress” (667 tys. widzów; spadek o 5,31 proc.).
Czwarte miejsce przypadło „Wiadomościom” TVP z wynikiem 646 tys. widzów. Program Telewizji Polskiej zaliczył spadek o 9,58 proc. Zestawienie uzupełnia „Panorama” (310 tys. widzów; spadek o 18,26 proc.), która w porównaniu do stycznia 2020 straciła najwięcej.
„Wiadomości” TVP ze spadkiem
Zestawieniu bez podziału na wiek odbiorców przewodzi „Teleexpress”, który na antenie TVP1 i TVP Info w styczniu 2021 roku oglądało średnio 3,40 mln widzów. Wynik przełożył się 29,17 proc. udziału w telewizyjnym rynku, wskazują Wirtualne Media.
Program zanotował tym samym 3,98-procentowy wzrost widzów (największy w całym zestawieniu). Oglądalność serwisu wzrosła o 97 tys. odbiorców.
Średnia oglądalność „Teleexpressu” w TVP1 w zeszłym miesiącu wyniosła 2,60 mln widzów. W TVP Info było to 801 tys., wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce należy do „Faktów” TVN i TVN BiS. Program oglądało 3,23 mln osób (wzrost o 125 tys. osób; 0,46 proc.). Udział „Faktów” w rynku zmalał z 22,61 proc. do 22,52 proc., wskazują Wirtualne Media. W TVN i TVN24 BiS serwis śledziło odpowiednio 2,89 mln i 340 tys. widzów.
Na ostatnim miejscu podium znalazły się „Wiadomości”. Ich oglądalność na antenie TVP1 i TVP Info zmalała o 21 tys. widzów (0,32 proc.). W styczniu główne pasmo informacyjne Telewizji Polskiej śledziło 3,18 mln osób.
Zestawienie zamykają „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News (2,13 mln widzów i największy spadek wśród badanych programów – 7,76 proc.) oraz „Panorama” TVP2 i TVP Info (1,7 mln widzów i spadek o 7,24 proc.).
źródło: Wirtualne Media
Artykuły polecane przez redakcję WTV: