Setki osób zostaną bez grosza, skrajnie niepokojące doniesienia. Carrefour nie pozostawia wątpliwości
Szczegóły działań planowanych przez Carrefour Polska przytacza portal Gazeta.pl. Doniesienia o możliwych zwolnieniach około 400 osób przekazywano już w sierpniu. Wszystko za sprawą redukcji, która dotknie 3 proc. wszystkich osób zatrudnionych w sieci, przede wszystkim kadrę menadżerską średniego szczebla. Zmiany to efekt nowej strategii "Carrefour 2022", która w teorii ma spłaszczyć struktury kadrowe oraz zmniejszyć tzw. hierarchiczność. Spółka ma ponadto w planach stworzenie stanowisk dla doradców klientów, wskazuje wspomniany portal.
Carrefour może zwolnić kilkaset osób
Powołując się na informacje przekazane przez Money.pl, serwis wykazuje, że zmiany planowane przez sieć mogą być znacznie szersze. Potwierdzają to analizy lokalnych urzędów pracy. Dla przykładu, według Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie Carrefour ma planować wypowiedzenie umów aż 4035 osobom. W zdecydowanym większości ma mieć to związek ze zmianą warunków zatrudnienia, a z pracą pożegnać ma się jedynie 42 osoby.
Podobnie ma przedstawiać się sytuacja w Szczecinie, gdzie sieć ma wręczyć wypowiedzenia 280 osobom. Zaledwie niewielka część może spodziewać się zwolnienia. Widmo zwolnień grupowych nadal wisi jednak nad pracownikami Carrefoura. Już w sierpniu o swoich obawach wobec wypowiedzenia umów dużej liczbie pracowników mówili przedstawiciele "Solidarności".
Związkowcy wskazywali ponadto, że znaczna część osób pracujących dla sieci może nie zgodzić się na podpisanie nowej umowy, która miałaby gwarantować niższe wynagrodzenia. Gazeta.pl zaznacza, że dokładne plany dotyczące zmiany warunków zatrudnienia nie są na ten moment znane. Przedstawiciele Carrefoura odpowiedzieli, co prawda dziennikarzom Money.pl, jednak ograniczyli się jedynie do lakonicznej odpowiedzi. "Będziemy starali się zapewnić miejsce w strukturach firmy wszystkim pracownikom, adekwatnie do ich kompetencji, wiedzy i doświadczenia", czytamy.
Portal "Business Insider" przekazuje, że epidemia koronawirusa miała mocno negatywny wpływ na wyniki popularnej sieci. W II kwartale bieżącego roku sprzedaż w polskich sklepach należących do Carrefoura spadła o przeszło 10 procent. Warto dodać, że całkowity spadek sprzedaży w Polsce był drugim najwyższym w całej Europie.
Źródło: Gazeta.pl / Business Insider