wiadomości tvp. Screen z Wiadomości TVP - 13.07.20 - 19:30Źródło: Screen z Wiadomości TVP - 13.07.20 - 19:30
Wszystkie wideo autora Weronika Szatkowska
Autor Weronika Szatkowska - 13 Lipca 2020

"Wiadomości" TVP znów nie odpuszczają. Alternatywna rzeczywistość, czy wydanie po wyborach?

"Wiadomości" TVP znów zaskakują wysokim poziomem manipulacji i stronniczością w przedstawianych materiałach. Po wyborach prezydenckich główne wydanie przypomina alternatywną rzeczywistość.

Wydanie 13.07.20 r. rozpoczęła Danuta Holecka, mówiąc donośnym głosem i przedstawiając wyniki II tury - 51,08 dla Andrzeja Dudy i 48,92 dla Rafała Trzaskowskiego. Po przedstawieniu frekwencji i wyników wyborów, zaprosiła widzów do obejrzenia reportażu Maksymiliana Maszendy. Materiał zaczyna się od wystąpień Andrzej Dudy, apelującego o wzajemny szacunek. Możemy usłyszeć również Agatę Dudę, która nie ma w zwyczaju publicznie się wypowiadać. Dowiadujemy się też, że na Andrzeja Dudę głosowało aż 10 433 576 Polek i Polaków.

Nagle wybuchł protest pod Pałacem Prezydenckim. Awantura, przepychanki, dzieje się terazNagle wybuchł protest pod Pałacem Prezydenckim. Awantura, przepychanki, dzieje się terazCzytaj dalej

"Wiadomości" TVP znów przekłamują rzeczywistość? Dziś przesadzili

- Trzaskowski usłyszał kilkaset tysięcy głosów mniej. Wszystko to pomimo wyjątkowo ostrej kampanii wyborczej i ataków na Andrzeja Dudę nie tylko ze strony sztabowców i zaplecza Rafała Trzaskowskiego - słyszymy w reportażu.

Widzimy także Beatę Szydło, która broni prezydenta: "Andrzej Duda stanął praktycznie przeciwko wszystkim. Wszyscy byli przeciwko niemu, tak? Zmierzenie się z całym antyPiSem, to jest naprawdę wyzwanie. Ja uważam, że to jest naprawdę bardzo dobry wynik" - mówi była premier.

DZISIAJ GRZEJE: 1. Wybory prezydenckie do powtórki? Zadziwiające doniesienia, były szef PKW nie pozostawił wątpliwości
2. Szykują się protesty wyborcze. Wiadomo, kiedy spłyną pierwsze

Podczas narracji słyszymy, że Rafał Trzaskowski pogratulował Andrzejowi Dudzie z podkreśleniem, że "dopiero dziś". Podczas dalszej części "Wiadomości" TVP Danuta Holecka zapewnia, że rewolucja godnościowa, ambitna polityka społeczna, dobre zarządzanie gospodarką i skuteczna reakcja na kryzys - wg ekspertów (niestety nie dowiedzieliśmy się jakich) to przyczyny wyborczego zwycięztwa Andrzeja Dudy.

Danuta Holecka przez dalszą część "Wiadomości" TVP mówi o najdłuższej kampanii wyborczej w historii naszego kraju oraz najbardziej brutalnej. - Prezydent Andrzej Duda był atakowany chyba na wszystkie możliwe sposoby, także medialnymi kłamstawmi i manipulacjami. Miał przeciwko sobie zdecydowaną część mediów - twierdzi dziennikarka.

Kolejny materiał Marcina Tuickiego jest chyba najbardziej zaskakujący. Ukazano "Agorę", "Gazetę Wyborczą", "Politykę" i "Newsweek" jako media, które wprost kazały głosować na Rafała Trzaskowskiego.

- Próbowały niszczyć dzień po dniu. To chyba najbardziej haniebna manipulacja. Okładka w "Fakcie", czyli brukowcu niemiecko-szwajcarskiego koncernu Ringier Axel Springer Polska. Na niej duże zdjęcie prezydenta Andrzeja Dudy i precyzyjny opis molestowania seksualnego nieletniej - słyszymy narrację. - Apel do mediów takich jak "Fakt", żeby nie robić na ludzkiej krzywdzie najpierw pojawił się w portalu "wPolityce.pl".

Widzimy logo TVN i słyszymy: - Przykłady można mnożyć, tematów, które pojawiały się w mediach mocno zdeklarowanych dla Rafała Trzaskowskiego i które później w prasie lub Telewizji Polskiej trzeba było w prawicowej prasie prostować. - Dziennikarzy Telewizji Polskiej atakowali też partyjni koledzy Trzaskowskiego. Wszystko przez to, że TVP, podobnie jak dziennikarze tygodnika "Sieci", "Gazety Polskiej", "Radia Maryja" oraz "Telewizji Trwam" przełamali monopol Platformy Obywatelskiej w mediach.

Dowiadujemy się, że większość polskich mediów jest w rękach zagranicznego kapitału. Lwią część kampanii Rafał Trzaskowski miał zdaniem "Wiadomości" TVP, grozić mediom publicznym. Holecka nazwała również kampanię "brudną kampanią" wymierzoną w Andrzeja Dudę.

- Stacje "TVN" i "TVN24", "Gazeta Wyborcza", tygodnik "Newsweek", tygodnik "Polityka", dziennik "Fakt" to media skrajnie antyrządowe, otwarcie wspierające opozycję. Samookreślają się mianem wolnych mediów, a tak naprawdę uzależnione są od sieci biznesowych i finansowych powiązań - słyszymy.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Jerzy Stuhr trafił do szpitala. Stan aktora nagle się pogorszył. Co się stało?
  2. Agata Duda odmawia wywiadu dziennikarzowi. Dziennikarz twierdzi, że o niego nie zabiegał
  3. Hanna Lis publicznie i wulgarnie obraziła księdza, nie wytrzymała. Duchowny odpowiedział, wcale nie lepiej
  4. Agata Duda zaatakowała dziennikarza. Właśnie odpowiedział jej w bolesny sposób
  5. Bosak w II turze nie poparł oficjalnie żadnego z kandydatów. Ale już w czerwcu dał do zrozumienia, na kogo zagłosuje
  6. Kolosalne rozczarowanie na Warmii i Mazurach po wyborach. Liczby mówią wszystko

Źródło: Wiadomości TVP

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj wtv.pl na: Google News