Przepracowała w TVP 26 lat. Nie pozostawia suchej nitki na Wiadomościach
TVP przygotowało prawdziwą laurkę dla prezydenta Dudy. Materiał Macieja Sawickiego został okrzyknięty żywcem wyjęty z północnokoreańskiej propagandy - "Prezydent niczym słońce narodu"- komentują internauci. Równie ostro o obecnym kształcie serwisu wypowiada się Dorota Ceran, była dziennikarka Telewizji Publicznej, która pracowała tam 26 lat.
Materiał ukazał się w głównym wydaniu Wiadomości TVP 24 czerwca, w dniu wizyty Andrzeja Dudy w Stanach Zjednoczonych. W głównym zamyśle miał pokazać mobilizację zwolenników Andrzeja Dudy, organizujących się w komitety poparcia.
TVP walczy o reelekcję Dudy
Dorota Ceran, należąca do Towarzystwa Dziennikarskiego analizowała dla stowarzyszenia materiał Macieja Sawickiego - Myślałam, że widziałam już wszystko - przyznaje. Zaznacza, że przecież w Wiadomościach TVP zdarzały się już nagrania z podstawionymi bohaterami, czy też zdjęcia zupełnie niepasujące do tematu. - Widziałam zdjęcia karawany meksykańskiej, która udawała imigrantów idących na Sztokholm. A ostatnio w reportażu o stylu Agaty Dudy ze znanym już amerykańskim projektantem pojawiły się wypowiedzi młodych dziewczyn. Mówiły, że jest taka fantastyczna, pięknie się ubiera i jak ją uwielbiają. Tylko ja pamiętam ten materiał. One mówiły o księżnej Kate. I mimo że te treści były zmanipulowane, to przynajmniej na pierwszy rzut oka wyglądały przyzwoicie. To, co zobaczyłam wczoraj, rozłożyło mnie na łopatki. - załamuje się dziennikarka - Zastanawiam się, do kogo to było adresowane. Twardego elektoratu nie trzeba przekonywać. Każda osoba wahająca się, która ma chociaż odrobinę smaku, nie będzie zachęcona. Wręcz przeciwnie. Taka osoba będzie zdegustowana - dodaje.
DZISIAJ GRZEJE: 1. Rodzice czują się niewinni. 5-letnia Eliza zmarła z głodu i wyczerpania, była trzymana w śmieciach, żerowały nad nią owady
2. W ciągu 4 miesięcy 200 tysięcy polskich turystów dostanie pieniądze. Nie chodzi o bon
Zdanie Doroty Ceran podziela dr Marta Żerkowska-Bala, socjolog SWPS. - W Polsce mamy dużą polaryzację społeczeństwa. Pochwalny materiał o jednym z kandydatów wzmacnia przekaz i umacnia postawy już zdecydowanych wyborców. Nie jest to natomiast dobry materiał, by mobilizować tych niezdecydowanych. To są wyborcy, którzy potrzebują konkretnych rozwiązań, konkretnych działań i odwołań do problemów, które ich dotyczą - ocenia badaczka. - Dla polskich wyborców to inne czynniki odgrywają ważniejszą rolę w podejmowaniu decyzji, na kogo głosować. Kandydaci startujący w wyborach mają swój twardy elektorach. Ich poglądy tak łatwo się nie zmieniają. Walka toczy się o rząd dusz; o tych niezdecydowanych i tych, którzy nie są jeszcze pewni, czy w ogóle zagłosują. Materiały "TVP", choćby były laurkami, nic w nich nie zmieni, bo to nie są konkretne działania - dodaje.
ZOBACZ TAKŻE:
- Dobra zmiana dla wielu polskich kierowców. Uprzykrzający życie przepis będzie mniej doskwierał
- Wstrząsające nagranie momentu katastrofy autobusu. Widać jak spada z wiaduktu
- Skandaliczna manipulacja w TVP Info. Rafał Trzaskowski znów publicznie oczerniony, sytuacja, jakiej nie było
- Skandaliczne, znów zaostrzenie kar za aborcję? Kobiety mają dość i znów wyjdą na ulicę
- Druk kart wyborczych wykona prywatna firma, a nie państwowa. Zastanawiające i budzące wątpliwości kroki, o wszystkim poinformował Onet
- Bardzo ważne zarządzenie premiera. Wprowadzono II stopień alarmowy w kraju
Źródło: WP.pl