Pieniądze znikają z kont jednego z polskich banków
Wszystkie wideo autora Pamela Obuchowska
Autor Pamela Obuchowska - 20 Listopada 2019

Pieniądze znikają z kont. Ogromna awaria w dużym banku w Polsce

Pieniądze znikają z kont jednego z największych polskich banków. Idea Bank od wtorku zmaga się z potężną awarią, a klienci wpadają we wściekłość i przerażenie.

Z kont znikają środki, transakcje kartą zostały zdublowane, a infolinia nie funkcjonuje - skarżą się klienci banku w serwisie Down Detector i Facebook.

- Idea Bank podwójnie księguje przelewy. Wczoraj wyzerowano mi konto - podaje jedna z klientek banku dla serwisu TVN.

Ogromne zmiany w ZUS od przyszłego roku. Będzie trudniej o świadczenieOgromne zmiany w ZUS od przyszłego roku. Będzie trudniej o świadczenieCzytaj dalej

Pieniądze znikają z kont. Klienci przerażeni, bank uspokaja

„Bardzo przepraszamy za tę sytuację. Aktualnie trwają prace naprawcze, mające na celu jak najszybsze wyeliminowanie błędu księgowania. Prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości - zaistniała kwestia może zostać rozwiązana w przeciągu najbliższych godzin i środki powrócą na konto” – odpowiada na Facebooku Idea Bank na post jednego z zaniepokojonych sytuacją klientów.

Idea Bank wydał w tej sytuacji także specjalne oświadczenie:

„19 listopada 2019 r. w wyniku błędu systemowego zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r.
Przyczyna błędu została zdiagnozowana. Aktualnie Bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, a sam błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach Bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków zostanie dokonany automatycznie.
Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych”

ZOBACZ TAKŻE:

1. Skandaliczne zachowanie policji podczas akcji ratunkowej 300 psów. Mamy nagranie

2. Piotr Najsztub potrącił staruszkę na pasach. Dlaczego sąd go uniewinnił?

3. "Nie wiemy czy przeżyje". Mamy komentarz zoo w Poznaniu ws. operowanego tygrysa

4. Szop Edward mógł zostać brutalnie zamordowany. Prokuratura nie stawia zarzutów

5. SGGW może mieć bardzo poważny problem. Kary mogą pójść w miliony

6. Czeka nas seria dramatycznych zdarzeń. Jackowski przewidział losy Roberta Lewandowskiego i jego kolegów