Materiały Partnera. Materiały PartneraŹródło: Materiały Partnera
Wszystkie wideo autora Artykuł Sponsorowany
Autor Artykuł Sponsorowany - 16 Grudnia 2020

Kolejny sezon The Voice of Poland za nami! Kto wygrał?

The Voice of Poland to bardzo popularny program rozrywkowy, który ma na celu wyłonienie nowego talentu muzycznego. Nie jest to oryginalny polski format, ale wersja znanego na całym świecie talent show. W Polsce przyjął się świetnie, bo za nami już 11. edycja programu! Kto wygrał tym razem?

Autor: Anna K

Popularny na całym świecie program!

The Voice of Poland to popularny program rozrywkowy typu talent show, oparty na międzynarodowym formacie, zapoczątkowanym w Holandii i stworzonym przez Johna de Mola. Własny The Voice ma wiele krajów, w tym Stany Zjednoczone. The Voice ma bardzo specyficzne reguły oparte m.in. na występowaniu trenerów wybierających uczestników do swojej grupy poprzez tzw. przesłuchania w ciemno. Trenerzy nie widzą wokalistów, tylko ich słyszą, i obracają swoje fotele, jeśli występ im się spodoba. Te czerwone fotele, przesłuchania w ciemno, kolejne etapy jak bitwa i nokaut, są już znane na całym świecie.

Marka jest tak rozpoznawalna, że wypuściła kolejne wersje programu – The Voice Kids dla dzieci i The Voice senior dla osób starszych! To popularny rozrywkowy format do oglądania i emocjonowania się. Fani mogą nawet obstawiać zakłady u bukmacherów, kto wygra konkurs. Różni bukmacherzy recenzowani na zakladybukmacherskie.net, jak Lvbet i Betfan oferują kursy na potencjalnych zwycięzców w finale The Voice of Poland.

Polskie edycje The Voice

Pierwsza edycja The Voice of Poland została wyemitowana w 2011 roku, a od 2013 program jest co roku w ramówce TVP2. Jego producentem jest Rinke Rooyens. W programie biorą udział osoby powyżej 15. roku życia – lub 16., jak w przypadku edycji 11., które mają talent wokalny. Do wygrania jest kontrakt płytowy z wytwórnią Universal Music Polska, tytuł najlepszego głosu w Polsce i statuetka oraz nagroda pieniężna wynosząca 50 tys. zł. Do tej pory wielu polskich sławnych piosenkarzy i piosenkarek było trenerami The Voice, bo skład często się zmienia, m.in.: Nergal, Patrycja Markowska, Andrzej Piaseczny, Kayah, Maria Sadowska, Margaret, Piotr Cugowski, Justyna Steczkowska, Marek Piekarczyk czy Kamil Bednarek. W 11. edycji skład jurorski był następujący:

  • Michał Szpak, zasiadający już po raz czwarty w czerwonym fotelu.
  • Tomson i Baron występujący w aż 9 edycjach.
  • Edyta Górniak po raz 4. jako jurorka.
  • Urszula Dudziak debiutująca w roli trenerki w The Voice (przedtem była jurorką w The Voice Senior).

Do przesłuchań w ciemno trafia około 100 uczestników, którzy przechodzą nieemitowane w telewizji pre-castingi z produkcją, bez jurorów. Potem wybieranych jest około 12 do 14 uczestników, zależnie od edycji, bo zdarzają się wyjątkowe sytuacje, gdy awansuje więcej osób. Do finału trafia po jednym zawodniku od każdego trenera.

11. edycja przeszła do historii

Edycja jedenasta miała jedną nowość – można było na etapie przesłuchań w ciemno zablokować innego jurora, tak że nie mógł zaprosić uczestnika do drużyny. To miało dodać jeszcze więcej emocji do tego początkowego etapu show. Poza tym z racji pandemii nie było widowni w odcinkach nagrywanych i tych emitowanych na żywo. Reszta reguł pozostawała niezmienna, a po kilkunastu tygodniach zmagań do ścisłego finału trafili:

  • Adam Kalinowski z drużyny Tomsona i Barona,
  • Anna Gąsienica-Byrcyn z drużyny Edyty Górniak,
  • Jędrzej Skiba z drużyny Urszuli Dudziak,
  • Krystian Ochman z drużyny Michała Szpaka.

Fenomenalny Krystian Ochman zwycięzcą

Decyzją widzów głosujących przez cały tydzień poprzedzający finał i w jego trakcie 11. edycję The Voice of Poland wygrał Krystian Ochman, przed Adamem Kalinowskim, który zajął drugie miejsce, i trzecią w głosowaniu Anną Gąsienicą-Byrcyn. Krystian był jednym z faworytów w trakcie trwania programu, a szczególnie po odcinku półfinałowym, gdy zaprezentował swój pierwszy singiel „Światłocienie”. Piosenka jest hitem w Internecie! W finale Krystian brawurowo wykonał ze swoim trenerem Michałem Szpakiem utwór „A Mi Manera”, hiszpańskojęzyczną wersję klasyka „My Way”, a także przebój Madonny „Frozen” i „Nie czekaj mnie w Argentynie”, oryginalnie śpiewane przez Zdzisławę Sośnicką. Zaśpiewał także ponownie swój singiel.

Kim jest Krystian Ochman?

Krystian Ochman urodził się w USA i tam wychował. Jednak ma polskie korzenie – jego dziadkiem jest światowej sławy operowy śpiewak Wiesław Ochman, który występował na scenach m.in.  La Scali w Mediolanie, Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Opery Garniera w Paryżu. To on namówił wnuka do studiów w Polsce – na Akademii Muzycznej w Katowicach. Krystian przyjechał zatem na studia do Polski i zgłosił się do The Vocie, co okazało się strzałem w dziesiątkę!

KOMUNIKAT O KONSEKWENCJACH UDZIAŁU W NIELEGALNYCH GRACH HAZARDOWYCH
Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 3 Ustawy o grach hazardowych karze pieniężnej podlega uczestnik w grze hazardowej urządzanej bez koncesji lub zezwolenia. Zgodnie z art. 107 § 2 Kodeksu karnego skarbowego karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności do lat 3, albo obu tym karom łącznie podlega, kto na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uczestniczy w zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie wzajemnym. Zgodnie z art. 109 kks uczestnik w grze losowej, zakładzie wzajemnym, grze na automacie, urządzonych lub prowadzonych wbrew przepisom ustawy lub warunkom koncesji lub zezwolenia, podlega karze grzywny do 120 stawek dziennych.  

KOMUNIKAT O RYZYKU ZWIĄZANYM Z UCZESTNICTWEM W ZAKŁADACH BUKMACHERSKICH
Pamiętaj, że uczestnictwo w zakładach wzajemnych jest hazardem. Uprawiając hazard można stracić kontrolę nad graniem i uzależnić się. Uprawianie patologicznego hazardu, czyli tego, będącego wynikiem uzależnienia, może w skrajnych przypadkach prowadzić do zadłużenia, problemów zdrowotnych, zawodowych oraz rodzinnych. Pamiętaj, aby uczestnicząc w zakładach bukmacherskich: nigdy nie pożyczać pieniędzy na grę; nigdy nie starać się odrobić strat po przegranej grze; zachować równowagę pomiędzy grą i innymi zajęciami; nie traktować gry jako sposób na zarabianie pieniędzy; grać tylko pieniędzmi przeznaczonymi na rozrywkę, nie używać tych przeznaczonych na codzienne wydatki.